När betongplattan gjöts i Juli 2021 så slipades den för senare slippa kakla den. Nu tycker jag att den slipade ytan har ytliga småsprickor. Skall man diamantslipa ytan igen o för att sedan lägga på ett epoxilager ( se tidn ”Gör det själv” senaste numret. Det ligger värmeslingor i hela plattan. Någon som har erfarenhet? Med vänlig hälsning, Lennart
 
Välkommen till forumet.
Svårt att svara på utan att se hur det ser ut, men generellt är det helt normalt med ytliga småsprickor i en betongplatta.
 
  • Gilla
Ornen15
  • Laddar…
Jag målade nyligen epoxifärg på en betongplatta och ALLA ojämnheter syns samt porer är asdryga. Hoppades att färgen skulle täppa igen porerna men icke.

Allt beror på vilket skick plattan är i och vilken nivå du ska lägga dig på. Det första du ska reda ut är att kolla att fallet mot golvbrunnen stämmer och du inte har bakfall mot ytterväggar.

Det finns lagningskitt som du går runt med en spackelspade och lagar småhål.

Jula har kampanj just nu på epoxifärg
 
  • Gilla
Ornen15
  • Laddar…
Andra lagret gör mycket och jag rekommenderar att du räknar med det går extra mycket färg om du vill få till extra glans
 
  • Golvyta med nymålat andra lager färg som reflekterar ljuset för extra glans.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack men svårt att se pga oskärpa//Lennart
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.