Hej!

Jag har ett betonggolv som bifogat i pannrum. Skulle vilja måla det i någon grå 2 komponents färg... Hur ska jag göra själva förarbetet? Kan man hyra någon bra golvslip som ruggar upp å får bort den gamla ytan?

Tack
 
  • Hörn av ett rum med smutsiga väggar och fläckig terrazzogolv. Sladd och svart objekt syns också.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen som har något förslag? :)
 
Åk till närmaste cramo. Renta å hyr en flex ryggslip å dammsugare å slipa golvet . Sen kan du va tvungen att fin spackla om du inte är varsam med slipmaskinen då den kan äta uppmbetongen snabbt,
 
R Rickard.lj skrev:
Åk till närmaste cramo. Renta å hyr en flex ryggslip å dammsugare å slipa golvet . Sen kan du va tvungen att fin spackla om du inte är varsam med slipmaskinen då den kan äta uppmbetongen snabbt,
tack!

vad ska man ha för klinga för färgborttagning? Någon benämning? :)
 
Räcker det inte att tvätta av det med målartvätt? Har målat om golvet i mitt snickarrum; dammsug, våttorka och en sista runda med målartvätt. Men jag målar bara med vanlig golvfärg och ingen tvåkomponent.
Är det av någon speciell orsak du vill använda tvåkomponent?
 
Okej, jag tänkte mest för att få bort löst sittande färg och generellt få bättre fästyta.

anledning till 2 komponent är för att få en slitstark yta då det är både pannrum och snickarbod typ.. men har inte heller någon erfarenhet av det ena eller andra, så kanske är overkill.
 
Är det mycket lös färg och har den släppt från betongen så du med spackel kan skrapa loss den.
Är det inte tvåkomponentfärg som det är målat med idag?
Har aldrig använt tvåkomponent så där har jag ingen erfarenhet.
 
A AndersS skrev:
Är det mycket lös färg och har den släppt från betongen så du med spackel kan skrapa loss den.
Är det inte tvåkomponentfärg som det är målat med idag?
Har aldrig använt tvåkomponent så där har jag ingen erfarenhet.
nej det är några bitar här och där. Känns jäkligt hård/plastig färgen. Så visst, kan ju gå att skrapa loss med spackel kanske!

någon annan som kan med erfarenhet svara gällande två komponent?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.