Har min platta i garaget klar men undrar lite hur jag ska gå till väga för att få bort en liten höjning på ena sidan vid golvbrunnsrännan.

Ingen stor grej men det vore skönt att få bort 5 mm på höjden.

Sen ska jag putsa rent kring min golvbrunnsränna från slagg vid gjutningen finns det bra trissor till vinkelslipen man kan köra med eller är något annat rekommenderat?
 
Hyr en betongslip med dammsugare exempelvis en sån här.
101686_productimage.gif
 
Går det inte lika bra att köpa denna typ av trissa till min vinkelslip istället?
Eller är denna mera lågvarvig?

Matti_75 skrev:
Hyr en betongslip med dammsugare exempelvis en sån här.
[bild]
 
Du kan köra en sådan trissa i din vinkelslip, men det dammar något så förskräckligt att jag avråder dig från att prova. Den maskin jag rekomenderade har ordentligt damm utsug.
 
Matti_75 skrev:
Du kan köra en sådan trissa i din vinkelslip, men det dammar något så förskräckligt att jag avråder dig från att prova. Den maskin jag rekomenderade har ordentligt damm utsug.
Har bara en platta än så länge så att det blir damm gör inget. Skillnad om jag hade haft väggar uppe.

Går det att hitta billigare tro?
http://www.verktygsproffsen.se/diamantklingor-/-slipskålar/betongslipskål-125mm-grov
 
Redigerat:
Jula har denna, kan vara värd att prova.
 
Har du kört med en maskin?
Tänkte hur effektiva de är om jag vill ha 5mm på en yta på 5cm x 100cm utmed min brunn.
Gjort i ett nafts eller väldigt mycket jobb?

Antar att det borde vara väldigt mycket lägre varvtal för att inte elda upp skivan. Kanske därför det är vettigare att hyra maskin för jobbet. Går jag loss med vinkelslipen eldar jag kanske upp trissan på några minuter?
 
Redigerat:
Flexen brukar äta fanska bra på små ytor. Betongsliparna varvar som en vinkelslip, så det borde inte vara något problem.
 
Har kört med Jula skivan nu. Funkade kanon!
 
Vad bra att det funkade. Det var ju riktigt bra pris på den skivan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.