hej!

Tänkte inte hyra golvslip för slipa altan. Har ni andra tips på slip maskins som man kan köpa och slipa altan på 50kvm ?

Några tips?
 
Hyr en golvslip ;).
Annars är det väl en liten bandslip eller vanlig oscillerande slip. Men, golvslip tveklöst bäst.
 
Hur mycket ska du slipa och varför?
 
Det är 50kvm
Vill slipa jämnt yta till trallen
Fick höra från detta forum att någon har gjort det med griraffslip


Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Hur mycket ska du slipa och varför?
 
Happy75smile Happy75smile skrev:
hej!

Tänkte inte hyra golvslip för slipa altan. Har ni andra tips på slip maskins som man kan köpa och slipa altan på 50kvm ?

Några tips?
Jar har ett antal olika slipmaskiner, bl.a. en festool rotex, och har även hyrt parkettslipmaskin.
Mest slip för pengarna tycker jag faktiskt min Einhell polermaskin är, bra kraft och elektronisk
varvtalsreglering, bra till att polera bilen också.
Med en 150mm stödrondell och 60 papper så går det ganska fort, det jobbigaste är väl just att man får sitta på knä och jobba.
https://bolist.se/produkt/poler-och-slipmaskin-1100w-cc-po-11001e-einhell-5st/
 
Jag tänkte köpa en vägg och takslip och då kan man stå stående och slipa.
Har di provat?

Peter2400 Peter2400 skrev:
Jar har ett antal olika slipmaskiner, bl.a. en festool rotex, och har även hyrt parkettslipmaskin.
Mest slip för pengarna tycker jag faktiskt min Einhell polermaskin är, bra kraft och elektronisk
varvtalsreglering, bra till att polera bilen också.
Med en 150mm stödrondell och 60 papper så går det ganska fort, det jobbigaste är väl just att man får sitta på knä och jobba.
[länk]
 
Du kommer ju inte kunna avverka nåt med en giraff, och med tanke på hur ojämn en trall brukar va kommer du bara åt bitvis. Vill du ha det jämt och bra ska du ha en golvslip som har lite tyngd i sig.
 
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Visst *kan* du köra med en giraff eller kloss och slip-papper om du så vill.
Men, det *finns* maskiner som är specialgjorda för ändamålet och det kostar dig max en femhundring att hyra en för en dag, vilket bör räcka gott och väl (egentligen bara några timmar).
I och med att det är utomhus kan du strunta i att hyra dammsugare, men kolla att grannarna inte hänger tvätt eller målar om samtidigt. :)
 
Har slipat golv inne (gran) med rotex150 och planex , finns tråd om detta . ! Jag vet inte hur man länkar , men där finns filmsnuttar .
 
Tack för tipset...

Runt 10000kr?!

E erik832995 skrev:
Har slipat golv inne (gran) med rotex150 och planex , finns tråd om detta . ! Jag vet inte hur man länkar , men där finns filmsnuttar .
 
Sen är ett golv inne betydligt jämnare än ett trallgolv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.