Hej där,
Någon som har tips på vilken slagnvagn jag ska köpa? Så less på Gardena och liknande rappliga grejjor i plast som läcker som såll och ramlar isär efter ett år eller två. Dessutom har jag redan gott om slang etc och har ingen lust att köpa vagnpaket där 20m undermålig slang ingår. Kikade på http://www.nimaab.se// men skulle man inte ge 2000 spänn så var det fortfarande massa plast kring vinda och vattenanslutning.
 
Det här blir väl ett dumt svar eftersom du är less på Gardena men de har ju en vagnar och kopplingar i metall också...
Inte testat, men de ser bra ut (i butik)...
 
Jag har precis beställt Gardena-grejer från Tyskland, bla en slangvagn i metall, från siten www.rubart.de. De har andra märken också som kanske kan vara värt att kolla upp.
Frakten är under 200:- så man behöver inte beställa så mycket för att det ska löna sig.
 
Nja, Gardena kommer nog inte över min tröskel :p Båda av principskäl :D och att grannen har köpt in sig på lite av de där metallgrejjorna och de började också läcka efter några gångers användning.

Rubart.de verkade bara ha Gardena samt, om jag inte ser helt galet, samma vagnar som nimaab.se så det föll också?

Några andra förslag?
 
Eftersom jag vill ha kvar mina skjortor och slipsar och även kunna köpa nya så gjorde jag ett helt-om. Blev en slanghållare för 45kr i väggen. Otroligt bökig hantering men det får duga tills vidare. Just nu känns det bättre än läckande Gardena eller ickeläckande 4000kr. Men jag tackar för din listning Mathias, antar att jag kommer få anledning att gå tillbaks till den :)
 
Även jag har gått den smala vägen vad gäller slanghållare. Köpte två billiga rackare för fast montage på Granngården och monterade i förrådet. Jag vill ändå inte ha slang framme i trädgården när det inte används och då tycker jag inte man har så stor nytta av slangvindan.
 
Köpte en hozelock slangvagn på granngården för 2 år sedan.Kostade runt 1000 :-.Jag höll på att ramla baklängens när jag skulle betala i kassan.Den var helt i metall och den har varit fördjäkligt bra tycker jag och helt klart värt pengarna så här i efterhand. Hittar den tyvärr inte på granngårdens hemsida nu . / Mats
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.