P
Hej alla!

har en gammal ESAB smashweld 180 som jag behöver ett nytt slang paket till! är det bara att köpa vilket som helst med europa kontakt eller är de nå special esab kontakter på dessa? verktygsboden hade en massa olika som såg intressanta ut men då är jag osäker på vilken kontakt det är

tack på förhand
 
Jag har kört ett ESAB-paket på min icke-ESAB och det var bara att plugga i kopplingen och köra utan modifiering. Borde funka likadant tvärt om också?
Ring och hör för att vara säker.
 
P
Jesca_j skrev:
Jag har kört ett ESAB-paket på min icke-ESAB och det var bara att plugga i kopplingen och köra utan modifiering. Borde funka likadant tvärt om också?
Ring och hör för att vara säker.
tack för det svaret!

nu var det inte europakoppling på den utan fast monterat och jag hittar inga sånna kitt ute på de nätets webshoppar som jag känner till! finns det ombyggnads sats att köpa? från fast till europa koppling, isåfall nån webshop som har?

tack på förhand
 
Gamla ESAB-svetsar har inte paketet fast monterat utan har en ESAB-koppling. Slangpaketet dras fast med en insexskruv innaför kåpan till matarverket.

Det finns en adapter mellan ESAB och europakoppling. Verktygsboden har den i sin papperskatalog men på nätet visar dom bara en universalkoppling.
 
P
Matss skrev:
Gamla ESAB-svetsar har inte paketet fast monterat utan har en ESAB-koppling. Slangpaketet dras fast med en insexskruv innaför kåpan till matarverket.

Det finns en adapter mellan ESAB och europakoppling. Verktygsboden har den i sin papperskatalog men på nätet visar dom bara en universalkoppling.

får tacka så mycket för det svaret :D
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.