P
Hej min torktumlare har en kondensslang, den svarta på bilden. Hur ansluter jag den till avloppet. Fanns ett litet lock som jag lyfte på och jag tryckte in slangen där, men misstänker att det är en dålig lösning. Vad säger ni andra?
 
  • Svart kondensslang ifrån torktumlare inkopplad i hemmets avloppssystem bland städprodukter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B
Avloppsrör under diskbänk med kondensslang som behöver slangklämma för tät övergång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Där ska den in. Men du måste ju ha en lagom övergång till slangen med slangklämma så det blir tätt. Det ser ut som kondensslangen har klenare diameter än en diskmaskin/tvättmaskin?
 
P
B BSOD skrev:
[bild]

Där ska den in. Men du måste ju ha en lagom övergång till slangen med slangklämma så det blir tätt. Det ser ut som kondensslangen har klenare diameter än en diskmaskin/tvättmaskin?
Ja stämmer, den är smalare, har du förslag på lämplig övergång?
 
B
P perserkungen skrev:
Kan denna funka? [länk]
Absolut ingen aning. Mät innerdiameter på slangen du har, och ytterdiameter på anslutningen, sen kan du leta...
 
P
Vid närmare eftertanke tror jag inte det behövs, bara kondensvatten, inget tryck.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
P perserkungen skrev:
Vid närmare eftertanke tror jag inte det behövs, bara kondensvatten, inget tryck.
Dra runt lite tejp bara för att se till att det inte rinner ut vatten bakvägen om det blir stopp i vattenlåset.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.