Var får jag tag i en slang till en spånsug? Slangen skall vara lätt och smidig (polyuretan -ej PVC) och gärna genomsynlig så att man kan se eventuella spånstockningar. Jag behöver ca 2 meter, innerdiameter 100-102mm
 
Tackar! De verkar ha exakt vad jag vill ha. Det blir till att åka till Sollentuna vid tillfälle.
 
Sollentuna är bara ett kontor med två säljare. Men det är i bland möjligt att man kan hämta upp små saker där i bland ring växjö
Men det måste väll finnas något närmare där du bor

Mvh Pär H
 
Sernbrandts i Huddinge har.
 
Det blev en beställning till Swedendro. Jag hittade en lokal handlare av industriförnödenheter här i Västerås, men de hade inte slangen hemma, och de skulle ha 397 kr+moms per meter. Swedendro hade den för 170 kr +moms per meter.
 
Återkom gärna med några kommentarer om kvaliteten på slangen när du fått den. Funderar på att uppgradera slangen till min Scheppach spånsug.
 
Testat och provkört. Jag köpte den lite dyrare slangen på Swedendro. Slangen är av mycket hög kvalitet. Den är förmodligen inte möjlig att förstöra. Tyvärr blir den då ganska styv och tung. Det är trevligt att den är genomskinlig. Man ser spånen flyga genom slangen. Jag tror att jag skall gå ut i verkstan och testa att stå på slangen och se om den blir platt. Det kan bli ett dyrt experiment.

Nej, jag vågade inte. Det skulle bli för besvärligt och dyrt att sabba slangen.
 
Redigerat:
mattiasp skrev:
Testat och provkört. Jag köpte den lite dyrare slangen på Swedendro. Slangen är av mycket hög kvalitet. Den är förmodligen inte möjlig att förstöra. Tyvärr blir den då ganska styv och tung. Det är trevligt att den är genomskinlig. Man ser spånen flyga genom slangen. Jag tror att jag skall gå ut i verkstan och testa att stå på slangen och se om den blir platt. Det kan bli ett dyrt experiment.

Nej, jag vågade inte. Det skulle bli för besvärligt och dyrt att sabba slangen.
Förtvivlat försökt hitta länken till slangen på swedendro. Sökning på sidan har inte hjälpt heller. Hur hittar jag slangen?

-- Mats ---
 
Det finns spånsugslangar i kampanjbladet , kan det vara någon av dom?
Jag har för mig att man kunde titta på och beställa tillbehör på hemsidan förut men det verkar inte gå nu, eller så minns jag fel?
 
Nybyggarn skrev:
Det finns spånsugslangar i kampanjbladet , kan det vara någon av dom?
Jag har för mig att man kunde titta på och beställa tillbehör på hemsidan förut men det verkar inte gå nu, eller så minns jag fel?
Hittade den, ja det verkar vara den. Förtvivlat dyra slangar.

--- Mats ---
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.