som rubriken lyder, har en slammad krypgrund och behöver nu fylla upp marken framför ganska omgående. Tänkte sätta platonmatta och sen fylla med makadam närmast grunden men min fråga är om putsen fyller något mer syfte än bara utseende, med andra ord... bör jag putsa grunden och varför isåfall?
 
  • Krypgrunds vägg med slammad och delvis putsad yta nära marken, med makadam i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
Hur mycket fyllning ? putsen är en sammanhållning av stenarna bakom och en
estetisk sak samt tätning för blåst om det är leca , så fyller du upp till kant
med ett skydd mot grunden så behöver du inte putsa om
 
Jag kommer fylla upp till andra stenen ifrån panelen sett
 
R
( Har du marklov , ska vara för över 50 cm höjning av mark )
Jag vet inget är tyst . en platon bakom fyllningen är bra så det ventilerar lite
du behöver inte putsa något
 
R rävlyan skrev:
( Har du marklov , ska vara för över 50 cm höjning av mark )
Jag vet inget är tyst . en platon bakom fyllningen är bra så det ventilerar lite
du behöver inte putsa något
Nej vi har inget marklov men det är lite lurigt. Innan vi byggde va det en slänt där huset nu står och vi har redan fyllt upp en del, detta är dock inget man kan se. Dock står det i det interimistiska slutbeskedet står det att vi måste återfylla marken framför huset för att få slutgiltigt slutbesked. Sbk var aldrig ute och kollade innan bygget satte igång.
 
R rävlyan skrev:
( Har du marklov , ska vara för över 50 cm höjning av mark )
Jag vet inget är tyst . en platon bakom fyllningen är bra så det ventilerar lite
du behöver inte putsa något
Och tack då putsar vi bara den synliga delen
 
R
Den ser lite putsad ut förut så för att förstärka de nya putsen , fäst ett putsnät
under den nya så kommer det att hålla bättre mot sprickor och av släppningar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.