Jag ska dutta på med falurött här och där. Någon omålad brädbit. Annars på gammal färg. Synd att köpa 10 liter för 700 kr när jag kanske behöver någon liter. Är det något av lågprismärkena man bör undvika?
 
imported_Benno imported_Benno skrev:
Jag ska dutta på med falurött här och där. Någon omålad brädbit. Annars på gammal färg. Synd att köpa 10 liter för 700 kr när jag kanske behöver någon liter. Är det något av lågprismärkena man bör undvika?
Om du inte vill "chansa" finns det Falu Rödfärg 5l för knappa 400:- om du har ett Happy Homes i närheten.
Webbsida som säljer Falu Rödfärg slamfärg, 5 liter för 399 kronor, för utomhusbruk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men kanske omotiverat ändå och gissar Byggmax variant för 178:- funkar till det du nämner.
 
  • Gilla
imported_Benno
  • Laddar…
Tänk på att man inte kan fläckbättra med en rödfärg utan att det blir prickigt.
 
  • Gilla
imported_Benno
  • Laddar…
Har i dagarna gjort första strykning med Biltema och färdigstrykning med Falu rödfärg. Är helt olika.
Biltemas är tunn och rinner lättare, behöver inte alls spädas som första strykning. Falu rödfärg är betydligt tjockar och känns som helt annan kvalite. Senaste pytsen kostade 599:- för 10L i lokal bygghandel, 5 L 399:-.
Blir bara Falu rödfärg fortsättningsvis.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.