Kanske fel forum att fråga på men jag vet inte av nåt slaktarforum och tycker dom är grymma att packa ner saker i i garaget...
Så går det att få tag i slaktbackar någonstans, sånna där klassiska vita stora i super stadig plast stapelbara som det brukar stå scan på...??..
Eller liknande STABIL förvaring.
 
om man bara läser rubriken så verkar det inte som backarna behöver vara så stabila.


nej skämt och sido
stabila hårdplastbackar finns i de flesta välsorterade järnhandlares sortiment
det är mest en fråga om priset vart du skall gå
 
Fixat rubriken
/Mats
Moderator
 
Letade själv en hel del innan jag började storköpa biltemas Murbruksbalja!

Kolla in dem de är toppen!

Fjodor
 
Slaktlådor (med lock) brukar säljas på järn- och byggaffärer och även tex jula kan ha en egen variant. Erbjudanden brukar finns på höstkvisten, lagom till älgjakten. ;) Vi har ett tiotal i garaget där maken förvarar alla delar när han monterar ner tävlingsmotorn.
 
Fjodor skrev:
Letade själv en hel del innan jag började storköpa biltemas Murbruksbalja!

Kolla in dem de är toppen!

Fjodor
Biltemas murbruksbalja är också toppen för att plantera i! Lite OT. :D
 
Redigerat:
Ikeas samla är lite klenare, men inte tokig och finns i kombinerbara storlekar.
 
Vi har ett charkföretag så jag har en del tillgång på sådana för egent bruk. Nu minns jag inte vart vi köpt våra men det var typ Translogic eller Logitrans eller något sådant. Nu har vi ju slutat använda sådana backar eftersom SRS (retursystem) har gjort intåg på marknaden med en mycket bra lösning. Lite svåra att förvara blod i men men...

grejen är att nästan alla lagertillbehögsfirmot typ AJ och Ojega osv har dessa backar i sitt sortiment. Bara att leta upp dom. Vi tog 153kr + moms för dom när vi hade dom.

Som smolk i bägaren kan jag väll säga att vi sålde 200 sådana för 50kr styck i sommras.
 
köpte nyss på Clas olsson ungefär samma storlek som scanbackar, kompletta med lock för runt 200:-. väldigt stabila och bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.