Jag ska borra 105mm ventilhål och ska för det ändamålet skaffa ny borrmaskin.
Är inne på Bosch GSB 24-2 som är en kraftigare slagborr med antikick control. För visst är det den funktionen som kommer göra att maskinen inte roterar sönder handleden på en? Att det är en slagborr spelar väl ingen roll, bara ställa om till vanlig borrning?
 
Om du inte har någon borrhammere (GBH på Bosch-språk), köp en sådan istället så kan du borra hål i betong/sten med den också. Finns modeller med vanlig chuck som tillbehör eller att köpa sån separat.
 
  • Gilla
gluecifer
  • Laddar…
Bra tanke! Jag ska kika på den istället, helt klart.
 
En GSB är nog optimal för håltagning. På lågväxeln har du ett högt vridmoment och bra kylning på motorn och kan i princip även använda den för blandning av bruk och annat med. En GBH kan nog på undantag användas för håltagning men men styrkan där är att den är mycket bättra fram vid borrning
 
  • Gilla
gluecifer
  • Laddar…
Köpte en Makita DS4012 just för det med låga varv.

användes till 125mm venthål i gammal massivt trä, samt att hålsåga i betong för en badrumsfläkt.

mycket nöjd.
Prismatchade hos Bauhaus mot proffsmagasinet, så det blev under 2papp.
 
  • Gilla
gluecifer
  • Laddar…
Fick min GSB24-2 idag, tror jag. Amazon har skickat en grön låda och inte blå..
Klisterlapp-förseglingen säger dock GSB24-2…
Ska man acceptera en grön låda även om det skulle ligga en blå maskin inuti?
 
Den finns bara i 2 varianter, ingen med grön låda...;)

Är det en L-Boxx du fått?

Två varianter av Bosch borrskruvdragare, en med chuck och tillbehör, ingen i grön låda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
C
K Kane skrev:
Är det en L-Boxx du fått?
Finns det ens gröna L-BOXX? Har aldrig sett någon...
 
Fel av mig! Bad dottern messa en bild på lådan eftersom jag inte var hemma när budfirman kom. På bilden är färgen grön :) Mäste vara nåt med ljuset på den bild jag fick.
Nu när jag ser den själv är lådan blå liksom maskinen haha…
 
Har ingen aning om denna låda kallas L-boxx..
 
  • Blå och svart Bosch verktygslåda, eventuellt en modell av L-boxx, med märkning GSB 24-2.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svart verktygslåda med röda spännen, liggande på ett trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den serien av Bosch-lådor har fast inredning sprutgjutna för att passa en serie av maskiner. Till skillnad mot L-BOXX som har lösa inredningar.

Till exempel så finns lådan Bosch 1 605 438 1FZ som passar till alla GSR/GSB/GDX/GD.. 18V. Min GSR18V-55 har låda som är märkt W-BOXX L Case. Dessa passar som översta enhet i en stack med L-BOXX
 
  • Gilla
gluecifer
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.