Tipps, Ändra frågan "minns du vilken slagborr du använde". Jag antar att ni vill veta märke eller modell. Men som frågan är formulerad så tolkar en aspig Ingenjör det som en ja och nej-fråga. Alltså, "minns du märket, ja".

Tror också ni saknar en del frågor kring ergonomin. Som ni ställt upp det nu så är det fler frågor om testpersonen än om ergonomin. Jag kan tycker det är mer rimligt att förstå vad som skulle kunna vara ett ergonomiskt problem innan man försöker ta reda på om det är män eller kvinnor, ålder, yrke etc.

Frågeformuläret tar ca 30 sekunder dessutom :) 5 min är lite överkant !

Lite feedback till er till nästa gång :) Lycka till !
 
Viktor.J Viktor.J skrev:
Tipps, Ändra frågan "minns du vilken slagborr du använde". Jag antar att ni vill veta märke eller modell. Men som frågan är formulerad så tolkar en aspig Ingenjör det som en ja och nej-fråga. Alltså, "minns du märket, ja".

Tror också ni saknar en del frågor kring ergonomin. Som ni ställt upp det nu så är det fler frågor om testpersonen än om ergonomin. Jag kan tycker det är mer rimligt att förstå vad som skulle kunna vara ett ergonomiskt problem innan man försöker ta reda på om det är män eller kvinnor, ålder, yrke etc.

Frågeformuläret tar ca 30 sekunder dessutom :) 5 min är lite överkant !

Lite feedback till er till nästa gång :) Lycka till !
Jag undrade om det var märket på själva borret de undrade över ... :crysmile:
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag undrade om det var märket på själva borret de undrade över ... :crysmile:
Haha, du ser :)
 
Viktor.J Viktor.J skrev:
Tipps, Ändra frågan "minns du vilken slagborr du använde". Jag antar att ni vill veta märke eller modell. Men som frågan är formulerad så tolkar en aspig Ingenjör det som en ja och nej-fråga. Alltså, "minns du märket, ja".

Tror också ni saknar en del frågor kring ergonomin. Som ni ställt upp det nu så är det fler frågor om testpersonen än om ergonomin. Jag kan tycker det är mer rimligt att förstå vad som skulle kunna vara ett ergonomiskt problem innan man försöker ta reda på om det är män eller kvinnor, ålder, yrke etc.

Frågeformuläret tar ca 30 sekunder dessutom :) 5 min är lite överkant !

Lite feedback till er till nästa gång :) Lycka till !
Wow tack för bra och snabb feedback, uppskattas som också som aspirerande ingenjör! ;)
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
[länk]

räcker kanske med en tråd om samma?
Tänkte att vi skulle försöka nå så mycket folk som möjligt och därav så skapades lite olika trådar men det verkar ha kommit fram till samma plats så det var ju tråkigt! Tack för att du upplyste om det!
 
Vad är egentligen syftet med undersökningen?
 
Som konstruktiv kritik vill jag framföra att det precis som Snickarkirre frågar om ovan är bra att dela syftet med undersökningen så att respondenterna vet vad de svarar på. Likaså att man står bakom det med namn och kontaktuppgifter (framförallt om det är på högskole-/universitetsnivå).

Och även om detta är väl ovetenskapligt genomfört (inte så genomarbetat formulär utslängt på ett forum på nätet), så är det väl ändå rimligt att begära att särskrivningar inte skall förekomma.

Eller så är jag bara på god väg att bli gubbe på riktigt..


Med det sagt, så tror jag att ni hade fått betydligt bättre resultat och material att arbeta med om ni lyckats få tag på ett mindre antal objekt att göra en mer djupintervju med. Ett par hantverkare och ett par privatpersoner. Då hade ni kunnat få mer information i detalj kring hur man väljer att hålla och varför man gör på ett visst sätt. Även kunnat illustrera med bild. Men jag vet ju å andra sidan inte vad er undersökning skall leda till, så det kanske inte är rätt väg att gå?
 
  • Gilla
Snickarkirre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.