Någon som vet om denna duger att borra med i en stenhård yttervägg i betong? Jag vet att borrhammare är det bästa, men jag vill kunna använda borren till lite ”vanligt” borrande också
 
  • Bosch UniversalImpact 700 slagborrmaskin i förpackning på hylla, etiketterad för borrhjälp i betong.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det bör fungera, jag kör en gammal biltema slagborr som fungerat till berg som ingen sa var möjliga att bestiga) Hänger mer på vilket borr du tar.
 
Ja den funkar. Köp som sagt inte billigaste skitborren bara.
 
Nu blev det svårt när ni säger olika
 
Kan du inte hyra en Borrhammare?
 
Kan denna vara bättre? Vill som sagt kunna använda den för annat borrande också, därav vill jag inte köpa en borrhammare.
 
  • Bosch slagborrmaskin med metall-snabbchuck på produktbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du ingen skruvdragare? De brukar man kunna borra i mjukare materialmed.

En slagborr skulle jag säga inte duger i stenhård betong, du vill ha en borrhammare till det, exempelvis den @toolman77 länkar till ovan.
 
Är det bara nåt enstaka hål klarar man sig som lägenhetsboende med slagborr. Tar längre tid och kanske man sliter ner ett borr i onödan. För många hål i hårdare material än lättbetong bör man ha borrhammare för att inte tröttna innan man blir klar
 
Så ni tror den från Jula är bra då? Tips på billig skruvdragare också isf?
Tack alla som svarat, otroligt tacksam.
 
L
M Mollie skrev:
Så ni tror den från Jula är bra då?
För en fastighetsägare som borrar i måttliga mängder är det en prisvärd maskin. Har kört med den röda Meec (sds+) som Jula har, den har fungerat till bergborrning i granit utan större bekymmer. Den svaga länken har varit själva borren, sds+ kan vara lite i klenaste laget om man ska borra mycket berg.
 
  • Gilla
quattro1
  • Laddar…
Tur att jag inte har så mycket berg i min lägenhet Tack så mycket för svar.
 
Borrhammare var ju klockrent när jag bodde i lägenhet. Hade nog inte orkat med slagborr för den hårda betongen....

Lättbetongen funkade ju skruvdragaren i.
 
G
Jag tycker att borrhammare är klart bättre än slagborr.
Några år seda när jag skulle upp med projektor och duk så skulle jag göra typ 15 hål.
De första 7 st tog två timmar, sedan åkte jag och köpte en borrhammare, och restrerande 8 tog 20 minuter.
I lägenhet byggd på 60-talet med mycket sten i betongen.
 
  • Gilla
Mollie
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.