Är på jakt efter en bra sladdlös borrmaskin tänkt enbart för borrning i trä...
Har tagit en titt på Bosch Uneo och den verkar rätt så kul men det verkar vara svårt att få ta i bits till den...
Är inte intresserad av någon borr/skruvdragare för jag tycker att dessa ofta inte duger till borrning...har en Makita 6271DWDLE som duger bra som skruvdragare men den suger när den gäller borrning...

Några rekommendationer?
 
Vad är problemet med att borra med Makita:en? Tycker Uneo är rätt värdelös. Den är klen och har bara bitsfäste som du har upptäckt.
 
Har svårt att sätta fingret på vad det är jag inte gillar med Makitan men jag tycker inte den orkar riktigt
 
Tycker 6271'an verkar rätt så klen, även som skruvdragare.

Tycker du ska testa en BDF451. Den är nästan 3 gånger så stark som den maskinen du har nu.

Vet inte exakt hur mycket den klarar, men har borrat åtskilliga 70mm hål i 2tums plank utan att den sackar.

Edit:
efter att ha kollat runt lite på makitas, bosch och dewalts hemsidor så är jag rätt säker på att bdf451 är bland det starkaste du kan få tag på för att borra i trä med, som är sladdlöst.

Och tycker du att 6271'an är klen så ska du ABSOLUT inte skaffa en uneo. Max borrdiameter i trä 10mm jämfört med 6271'ans 25mm...
 
Redigerat:
Tackar, muruc...ska ta en titt på BDF451...den verkar intressant...i alla fall på pappret...
Men jag får nog fundera på om den är värd utgiften med tanke på att Makitan jag har är ett relativt nytt inköp...
Det finns ju lite till på inköpslistan som vanligt...:)

Vad gäller Uneon så tyckte jag den verkade intressant för quick and dirty-borrande av småhål (jag har en urgammal men råstark AEG-borrmaskin med sladd som jag tänkte använda till större hål) men det var ju det där med bitsen...
 
Ta Uneon! det är väl den som vinner i reklamen?

Skämt åsido så har jag ingen koll på den alls, utan reagerar snarare på att du är besviken på din makita. Är den ett nytt inköp kanske du kan gå tillbaka med den och ta en diskussion med säljaren, kanske kan han hjälpa dig att byta ut den till den maskin som muruc föreslår eller så.
 
Äsch, jag behåller 6271:an och köper till en 451:a...får lite aktieutdelning nu i april som får gå till verktyg...tur att man inte fastnat i Festool-träsket (ännu)...;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.