Hej.
Blir tokig, hittar inte list som man kan sätta fast på bänkskivan ovanför diskmaskin. Vet att sån remsa brukar följa med när man köper en ny diskmaskin i vissa fall men detta fanns inte i huset vi flyttade till. Bänkskivan har svällt pytte lite vid diskmaskin men vill förhindra att det fortsätter.

Nån som vet var man kan köpa sån folie som är dubbelhäftande/limmad? Eller vad en sån kallas. Försökt att googla men inte lyckas hitta än. :(
 
Ta och limma vanlig aluminumfolie ( samma typ som du klär in steken med ) från framkant och ca 35 cm in under skivan, den som brukar följa med är en alu-folie
 
Är nog bra, men ångan kryper in rätt långt mellan skiva och DM , ( egen erfarenhet ) så varför inte ta i lite så det blir bra
 
Tack för tipsen.

Funderar dock på om jag måste ha en som blir lite uppvikt på framkant så ångan inte kan krypa upp i det redan lite skadade/svullna kanten.

Den från ikea är väl en plastlist som man fäster under?
 
Turbo-Danne Turbo-Danne skrev:
Tack för tipsen.

Funderar dock på om jag måste ha en som blir lite uppvikt på framkant så ångan inte kan krypa upp i det redan lite skadade/svullna kanten.

Den från ikea är väl en plastlist som man fäster under?
Skivan har nog fått stryk redan nu och går inte att få tillbaka orginal,ta ett foto och visa
 
J jonaserik skrev:
Skivan har nog fått stryk redan nu och går inte att få tillbaka orginal,ta ett foto och visa
Det vet jag och förstår att den inte går tillbaka till original :). Men jag vill inte att det blir värre. :) kanske ska försöka hitta nåt snyggt vinkeljärn i borstad aluminium eller nåt och försöka få fast på nåt snyggt sett.

Den har tyvärr fått sina ångkyssar. ;)
Skadad kant på en träyta med bakgrund av kakel och en vägg som antyder ångskador i ett badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser inte så farligt ut , har den svält uppåt eller neråt
 
skär bort det som svällt under, måla, limma fast en tunn aluminiumplåt
 
J jonaserik skrev:
Ser inte så farligt ut , har den svält uppåt eller neråt
Absolut inte så farligt, därför känner jag att fixa det innan det blir värre. Känns som att det här går att rädda. :)
 
K Kurtivan skrev:
skär bort det som svällt under, måla, limma fast en tunn aluminiumplåt
Måla med vilken färg? Nån speciell?
 
Turbo-Danne Turbo-Danne skrev:
Måla med vilken färg? Nån speciell?
Har du någon som har kvar rolltätskiikt i din närhet efter renovering badrum så fungerar det bra, ( jag drog tre ggr ) och en folie som limmas på. allt och går ner en bit på sidorna med. I framkant har du en list, limma så folien hänger utanför och skär av jäms med framkant när det torkat
 
Turbo-Danne Turbo-Danne skrev:
Måla med vilken färg? Nån speciell?
Min tro är att det kan duga med nästan vilken färg som helst, men tror lite mer på en oljefärg än en vatten-dito.
 
K Kurtivan skrev:
Min tro är att det kan duga med nästan vilken färg som helst,
Det med vilken färgtyp som helst är nog att ta i , all färg luckras upp vätska/ånga, dito används för att få bort färg, så det måste vara något som tål väta
 
J jonaserik skrev:
Det med vilken färgtyp som helst är nog att ta i , all färg luckras upp vätska/ånga, dito används för att få bort färg, så det måste vara något som tål väta
Jo, men lite hänsyn får man väl ta till att det handlar inte om en stadigvarande vattenbegjuten del...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.