Jag håller på att "rumstera om" i krypgrunden vilket innebär att krypa runt i en miljö där det flyger runt en del isolerfibrer och damm samt att det trillar ner diverse partiklar. Till en början så körde jag med billiga skyddsglsögon som inte håller något vidare tätt. Sedan köpte jag ett par proffsigare som sitter perfekt och håller tätt. Dessa ska ha någon form av skydd mot imma, men fukten fälls ju ändå ut och sabbar sikten ganska omgående så fort man svettas det minsta lilla.

Finns det någon vettig lösning? Det finns väl någon typ av helmasker med fläkt som isolerare använder, men jag gissar att det är dyra saker. Jag har dessutom problem med torra ögon så det kommer inte att fungera med för mycket fläktblås heller.
 
Lite saliv i ett par simglasögon fungerar bättre eller så finns det sportdykarattiraljer som cyklop och antiimspray!
 
Jag hade en Sundström helmask (utan fläkt) när jag jobbade i dammiga krypin. Friskluften passerar delvis visiret och håller därmed detta imfritt. Utandningsluften når inte visiret heller eftersom det är som en inbyggd halvmask. Den funkar till det mesta när man vill spara både lungor och ögon.
 
"Dykarvarianten" har jag testat, men det hjälper inte så mycket.
Sundström helmask...en sådan här alltså? http://verktygsboden.se/helmasker/helmask-sr200
Kostar en del slantar tydligen. Funkar den bra så kan det ju vara värt det i slutändan, men trist om det visar sig att den också immar.
 
Finns skum för im-minsking som man har i hockeyvisir.

Fungerar sådär, kan ju vara värt att testa. Bör finnas på mer vettig sportaffär än Stadium.
 
Bigfoot skrev:
"Dykarvarianten" har jag testat, men det hjälper inte så mycket.
Sundström helmask...en sådan här alltså? [länk]
Kostar en del slantar tydligen. Funkar den bra så kan det ju vara värt det i slutändan, men trist om det visar sig att den också immar.
Just den. Jag har nog svettats ordentligt i masken utan att få imma på glaset. Den kostar lite mer men är väldigt användbar.
Har man deras halvmask också så passar filter och annat till båda.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.