Hej,

Någon som vet vart man kan hitta mindre skyddsburkar? Alltså inte de vanliga metall (markslöjds) eller plast som finns på Hornbach och Baushaus, utan väldigt små (10 cm i diameter och 7 cm i djup) Jag skulle behöva köpa till mina spottar till trappan.
 
Pottan är ju av en viss storlek av en anledning...

Men vad ska du ha för spottar då?

//Patrik
 
Det finns flera infällnadsboxar i olika storlekar. Kolla med el butikerna på nätet
 
Tänk också på att storleken på burken är gjord utefter vad man har för ljuskälla, typ och watt samt att fabrikanten av belysningen brukar påbeka vad man ska ha. För liten kan leda till brand.
 
Där finns ju ledburkarna, men dom är ju som sagt till led.
 
P
kidnappar denna tråd lite, måste man ha dessa dyra burkar? räcker det inte om man tar kakburkar :rolleyes: jag menar.. jula tar 99 kr styck och ska man ha 10 styckna så blir det dyrt
 
pleqtiz skrev:
kidnappar denna tråd lite, måste man ha dessa dyra burkar? räcker det inte om man tar kakburkar :rolleyes: jag menar.. jula tar 99 kr styck och ska man ha 10 styckna så blir det dyrt
Saken är den att om man inte använder sig av det fabrikanten av armaturerna föreskriver och något händer så kan försäkringsbolaget knorra. I övrigt så är det som så det är skrivet tidigare i tråden, det finns en anledning till varför hinkarna är som dom är i storlekar, material osv och då blir priset därefter.
Kakburkar är nog inte tillräckligt stora heller för att ha tillräckligt med kylande luft, det är inte bara att trycka undan isolering man använder dom till.
 
P
nu tänkte jag mer på stora plåt kakburkar.. typ 25-30cm i omkrets men tack iaf för svaret!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.