Hej

Hur skulle ni göra för att snygga till denna dörrlist?
Hur klär man in den på snyggt och enkelt sätt? 20160501_170034.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
richardtenggren
Skrapa, spackla och måla?
 
om listen är såpass utsatt för fukt hade jag nog velat förstå var listen befinner sig? En trälist i badrum brukar inte bli angripen på det sättet från botten och uppåt. Rinner det vatten normalt sett under listen?
 
T
Rolle85 skrev:
om listen är såpass utsatt för fukt hade jag nog velat förstå var listen befinner sig? En trälist i badrum brukar inte bli angripen på det sättet från botten och uppåt. Rinner det vatten normalt sett under listen?
Med tanke på gummiskrapan misstänker jag att duschen är i direkt anslutning med dörrhålet............
 
Det ser ut som någob färdigmålad MDF historia. Byt ut till nya foder istället.
 
falkn skrev:
Det ser ut som någob färdigmålad MDF historia. Byt ut till nya foder istället.
de löser ju inte problemet. Man kan inte spruta vatten på foder varje dag.
 
Rolle85 skrev:
de löser ju inte problemet. Man kan inte spruta vatten på foder varje dag.
Ett lackerat foder i furu håller åtminstone betydligt bättre än ett dito i MDF. Troligtvis sitter ju inte fodret i duschen även om skrapan råkar stå bredvid. Dock bör man kanske se över ventilationen då det verkar som att det är väldigt fuktigt i utrymmet. Man ser ju att spiken har krupit ut på ett sätt som det bara gör i fuktig MDF och spån.
 
falkn skrev:
Ett lackerat foder i furu håller åtminstone betydligt bättre än ett dito i MDF. Troligtvis sitter ju inte fodret i duschen även om skrapan råkar stå bredvid. Dock bör man kanske se över ventilationen då det verkar som att det är väldigt fuktigt i utrymmet. Man ser ju att spiken har krupit ut på ett sätt som det bara gör i fuktig MDF och spån.
då måste man silikona och täta runt underdel och runtom hela fodret, annars tar sig vatten in bakom...
 
Ett problem är också att listen står mot golvet så den blir fuktig från golvet. Kapa av den lite i nederkant.
 
Rolle85 skrev:
då måste man silikona och täta runt underdel och runtom hela fodret, annars tar sig vatten in bakom...
Detta ser jag som en självklarthet i ett våtrum,
 
Ja men att placera ett foder mitt i skottlinjen varje gång man duschar är ju I sig inte korrekt.
 
Rolle85 skrev:
Ja men att placera ett foder mitt i skottlinjen varje gång man duschar är ju I sig inte korrekt.
Jag kan inte utläsa någonstans att detta är mitt i duschutrymmet. Det finns ju även foder i plast som med fördel kan användas i dessa situationer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.