Hej, är det värt att lägga lite tid på att försegla utsågningen för spishäll i laminatbänkskiva så att inte om det mot förmodan kommer in väta den vägen. Jag ska montera en spishäll från Ikea som har en tätningslist som sitter fast i hällen i underkant. Räcker den eller ska man ta det säkra före det osäkra? Jag tänker att man spiller och det kan koka över och dyligt.

Om det är bra att skydda, vad för slags försegling ska man använda?
 
A
S somesundaymorning skrev:
Hej, är det värt att lägga lite tid på att försegla utsågningen för spishäll i laminatbänkskiva så att inte om det mot förmodan kommer in väta den vägen. Jag ska montera en spishäll från Ikea som har en tätningslist som sitter fast i hällen i underkant. Räcker den eller ska man ta det säkra före det osäkra? Jag tänker att man spiller och det kan koka över och dyligt.

Om det är bra att skydda, vad för slags försegling ska man använda?
Ikea vill att du använder silikon
 
electroluxaren skrev:
Ikea vill att du använder silikon
Ok, deras kundtjänst hade inget råd. Och deras manualer säger inget om silikon. Har du hört detta internt?

Jag har silikon jag kan försegla med.
 
Instruktion för att fästa spikhållare på vägg, inkluderar verktyg, spik och beslag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
somesundaymorning och 1 till
  • Laddar…
Du ska försegla hela sågytan med silikon. Se bilden ovan.
 
  • Gilla
somesundaymorning
  • Laddar…
Då har de en väldigt okunnig kundtjänst. Tack för svar.
 
  • Skärmdump av en konversation, mestadels text med orange och gröna överstrykningar. Chatt om laminatskiva och vattenskydd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.