Hade förut en maskin från B&D som hette Scumbuster och använde skurnylonen när jag städade badrummet och söker nu efter något liknande till borrmaskin.
Den såg ut så här:
BD500_5.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Däremot var själva maskinen inte så bra då den var för långsam så det vore bättre att ha en skursvamp på skruvdragaren.
Någon som sett något sådan?
 
jag hade oxå en sådan maskin... men jag skaffade en rondell med kardborre...sen hade jag dom olika skurtrissorna på den

19-2144_l.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hur illa ser ett sådant badrum ut? Själv brukar jag bara, spruta på, vänta.., för att sen skölja av.
 
Kalkfläckar som inte ger med sig, sen tänkte jag ge fogen en omgång.

Remne: Var hittar man skurtrissor till rondellen?
 
Bezt skrev:
Kalkfläckar som inte ger med sig, sen tänkte jag ge fogen en omgång.

Remne: Var hittar man skurtrissor till rondellen?
Testa 24% ättika eller fosforsyra i form av Citek eller Kalkbort först innan du går på med mekaninsk rengöring. Lägg på fläckarna och låt det stå åtminstone 15 minuter innan du sköljer bort det.
 
Bezt skrev:
Kalkfläckar som inte ger med sig, sen tänkte jag ge fogen en omgång.

Remne: Var hittar man skurtrissor till rondellen?

Vet faktiskt inte, jag körde slut på de jag hade....
Skulle jag skaffa nya idag skulle jag nog fråga städbolaget som städar här på firman....dom har ju till sina golv-skurmaskiner i olika hårdheter och sen klippt till i lagom form....

///K...
 
Helioz skrev:
Testa 24% ättika eller fosforsyra i form av Citek eller Kalkbort först innan du går på med mekaninsk rengöring. Lägg på fläckarna och låt det stå åtminstone 15 minuter innan du sköljer bort det.
Redan testat, tack ändå!
 
Remne skrev:
Vet faktiskt inte, jag körde slut på de jag hade....
Skulle jag skaffa nya idag skulle jag nog fråga städbolaget som städar här på firman....dom har ju till sina golv-skurmaskiner i olika hårdheter och sen klippt till i lagom form....

///K...
Ska det vara så omständligt!? Bara jag som bryr mig om hur fogar och golv ser ut?
Ska försöka hitta lite till golvskurmaskiner, tack för tipset..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.