Hej på er!

Har fått otroligt mycket och bra hjälp här senaste tiden så jag fortsätter att bombardera er med ännu en fråga.

Jag öppnade och rengjorde lite under vasken, men sedan jag satte ihop allt igen har det börjat skumma sig rejält vid en öppning upptill (se bild). Vet inte säkert om det gjorde det innan jag gav mig på det hela eller inte.

Det är något gammalt ikea kök så jag antar att dessa rören kom med köket. Ska man byta ut packningarna kanske? Verkar inte helt tätt alltså.. Skulle man kunna "fultäta" med silikon?

Läckage med skumbildning vid öppningen på ett grått avloppsrör under en köksvask.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Sannolikt har silkoppen lossat lite. Om du lyfter på den övre silen i vasken så har du en skruv i mitten av den undre silen. Skruva åt den me en bred skruvmejsel, mynt, eller vad som passar.
 
Ja den tog jag loss och rengjorde också, den var sjukt smutsig! Satte tillbaka den och drog åt som tusan. Men frågan är väl om det hålet upp på den större biten verkligen ska vara öppet? Nummer 2 i denna bild.

Bild av demonterad vattenlås delar med numrerade delar, nummer 2 pekar på ett öppet hål på en större del.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nej, tvåan ska inte vara öppen. Sätt en kork eller dylikt i hålet.
 
Ok tack! Fixat, nu återstår att se om det håller tätt :) Tack för hjälpen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.