Hej!
Jag har bara en liten fundering som riktar sig till alla er som bygger nytt eller totalrenoverar:  
Skulle ni, om ekonomin tillät  ;) , att ta hjälp av en inredare med att tex välja kök, kakel, klinkers, tapeter, textil, möbler mm, till ert hus eller går ni hellre efter eget huvud och tycker att det räcker med att lusläsa inredningsmagasin som enda "hjälp"?

Ni som redan har anlitat proffshjälp, blev ni nöjda och om man får fråga- vad kostade hjälpen?

Dela gärna med er ang. funderingar kring detta!
Jag  trodde nämligen att jag var rätt säker på min smak men nu när man ska ha det mesta nytt får jag sån beslutsångest!.....  
 ???

 
Eventuellt skulle jag kunna tänka mig att rådfråga en inredare...men bara som en ledning i mitt arbete att inreda mitt eget hem.

Det jag allra mest skulle vilja ha hjälp med är smarta lösningar på förvaring och att ta tillvara på det jag redan har...man blir ju lätt lite fartblind när man har ett större renoveringsarbete och ser kanske inte de lösningar som är de bästa.

Kostnaden att anlita en inredare spelar oxå in...har ingen aning om hur mycket en sådan kan kosta...men kan gissa att det kostar en slant.
Ska man göra ett större jobb och känner sig osäker kan det ju förstås vara värt det!
 
Hej

Personligen skulle jag ej ta hjälp av en inredare eftersom jag sysslar lite med detta själv men däremot skulle jag kunna ta hjälp av en arkitekt. Jag tror att de som arbetar med detta lättare ser möjligheter för planlösning/förvaring m.m. men själva inredningen (kök o bad m.m.) sköter jag gärna själv....

MVH

PJ
 
Skulle aldrig låta en inredare få inreda hela huset, frmaförallt inte köket. Men jag tror att det är viktigt att låta en köksarkitekt vara med på ett hörn när man planerar ett kök. Det kan man säkert "snika åt sig" från någon av dom "finare" köksfirmorna även om man tänker sig en billigare leverantör.

I övrigt så har jag hört att man för ganska måttliga pengar kan får proffshjälp med färgsättning, återigen gäller det att låta dom komma med generella råd baserade på just mitt hus förutsättningar. Skulle aldrig låta dom definiera färdiga färgkoder, ordernummer för tapet till väggarna. Men det kan vara bra att få synpunkter i still med hur det går ihop förbi en dörröppning etc.
 
Jag kanske skulle tänka mig att få lite tips av en inredare men inte att inreda hela huset. En inredare kan se lösningar med andra ögon än en själv.

Jag vill gärna ha min egen prägel i huset och inte någon annans.

Inredare följer väldigt mycket trender, idag är det minimalism som gäller. Det är inte min stil och smak. Så det skulle inte fungera.

Jag vill ha ett hus där VI trivs i och inte för att gästerna
ska: :surprised: och lovorda inredningen ;D

Men som sagt, det är vad JAG tycker.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Då har jag raderat reklam med följdinlägg från ytterligare en firma som tydligen inte lyckas skaffa sig nöjda kunder, utan måste hitta på sådana.
 
hempularen skrev:
Då har jag raderat reklam med följdinlägg från ytterligare en firma som tydligen inte lyckas skaffa sig nöjda kunder, utan måste hitta på sådana.
i en 8år gammal tråd?:rolleyes: Håller du på att skriva om historien:p;)
 
hempularen skrev:
Då har jag raderat reklam med följdinlägg från ytterligare en firma som tydligen inte lyckas skaffa sig nöjda kunder, utan måste hitta på sådana.
Finns det någon undo-knapp? Mitt inlägg var ju inte ett följdinlägg till reklamen utan mestadels fristånde.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.