Strukturell skada på en betongpelare med synlig armering och avskalad betong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Strukturella skador på en betongpelare med synlig korrosion på armeringsjärn och avskalad betong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skulle du köpa det här huset? Ett sommarhus jag verkligen vill köpa har strukturella skador på 4 pelare som stöder taket (en cementplatta) där vatten har trängt in och fått armeringen att skjuta bort betongen - är det dyrt att reparera? Annars är huset och trädgården helt underbara.
 
  • Strukturell skada på pelare med synlig armering och avskalad betong.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Man behöver nog en helhetsbild av hur det ser ut. Lite oklart vad som står på vad.
 
  • Gilla
F Scott
  • Laddar…
Vägg med skador och sprickor, tecken på vattenskador och korrosion på betong och stålstänger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sprucken betongpelare med synliga stålstänger, träd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadad betongpelare och delar av fasaden på ett hus med synliga stålstänger och sprickor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hela historien är att huset jag försöker köpa ligger i Grekland med olika byggnormer, men att använda stålstänger och cement görs också har -och jag kan inte komma dit på grund av Corona så jag undrar om det är en dum och kostsam att ta på mig detta renovering- naturligtvis byggare kan hyras där men jag har begränsade medel och därför fråga jag er om råd.
Mer information:
Den ursprungliga stugan på ca 45 m2 har boxats in genom att lägga till cementpelare runt fasaden och lägga till ett betongplatta tak. Taket har också asbest i cement men jag förstår att det tas bort rutinmässigt. Är det dumt att ens överväga denna projekt? Bruka det vara kostsam att reparera vattenskadade pelare där stålstängerna skjuter bort betongen? Så tacksam för feedback:)
 
  • Vattenskadad betongpelare med exponerad stålstång och sprickor i en byggnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.