Det här med alla bateristorlekar hur pass många nm, slagskruvdragare etc gör mej extremt förvillad när man tittar på tex dewalt så har dom hur många som helst
finns det verkligen marknad för så många olika modeller tydligen så gör det de.

Jag har en festool heter den ccd12 ca 4år gammal med alla tillbehör den är väldigt bra men tung som bara den.

Nu tänker jag köpa en till lite mindre läs lättare/smidigare och såg att Axminster har ett paket med två bosch 1st GSR 10,8V-Li-2 och 1 st drill driver 10,8V och en massa borrar http://www.axminster.co.uk/product.asp?pf_id=791171&source=emailclub&dm_i=5F,4GTL,8GQ8F,DVDZ,1min undran är hur pass starka är dom i gemförelse med min ccd12.
Jag har klämt på båda dessa dragare och dom känns sköna

vad är skillnaden mellan boscharna är det så enkelt att den ena har schuk (hur stavas det?). Om det är väldigt stor skillnad i styrka mellan bosch och min ccd12 vad skall man titta efter då.

Tanken är inte att jag skall kompletera till min festool utan en till som klarar av
ungefär samma saker med andra ord en ordinär skruvdragare.

Självklart så tänker jag importera. Jag tänker lägga max ca 1500 skr

Hur är det med garantier på dom större märkerna worldwide eller ?

Har provat sökfunktionen men jag blir inte klokare för det (förmodligen fel på mig)
men jag är inte intreserad av alla data på dragarna vill bara ha en som funkar och är bekväm att arbeta med

Orkar ni svara på ännu en skruvdragar tråd

Mvh Pär H
 
Redigerat:
Hej, jag beställde monsterpaketet från Seltmann och fick bosch GSR 10,8V-Li-2 skruvdragare + slagdragare + annat.

Om jag jämför med min Makita BDF 440 så är Bosch GSR 10,8V-Li-2 längre och förvånansvärt obalanserad mot Makitan. OK, Boschen är 0,5 kg lättare än Makitan men det märks knappt tycker jag. Mitt tips är att du känner på maskinerna i butik innan du bestämmer dig.
 
pär h skrev:
Nu tänker jag köpa en till lite mindre läs lättare/smidigare och såg att Axminster har ett paket med två bosch GSR 10,8V-Li-2 och drill driver 10,8V och en massa borrar [länk]min undran är hur pass starka är dom i gemförelse med min C12.

Får man verkligen 2st Bosch GSR10.8 med i paktet? Det är väl 1st GSR och 1st GDR.

Dom kostar ju nästan 2000:- / st i sverige och nu får man båda plus väska och borr och bits för ca 1600:- inkl frakt.

Stämmer det?
 
Just precis, GSR+GDR.

Ja. Men bara en laddare och två batterier, så jämförelsen 2000+2000 funkar inte. Men säg 1600 i st f 2500-3000, eller nåt i den stilen.
 
Tackar för tipset. Blev en beställning. Har tidigare bara kört billiga borr / skruvdragare. Men det där blir perfekt nu när man köpt hus
 
Har fått leverans nu. Beställde måndag kväll och fredag runt lunch kom TNT och levererade. Väldigt snabbt. Betalade 1605:- för allt. VÄLDIGT bra pris. Kommer definitivt att handla där igen.

Och maskinerna är ju helt suveräna. Vilken kvalitetkänsla.
 
Jag har själv en GSR Li-2 som ersatt min tidigare fullstora skruvdragare. Har varit någon enstaka gång jag fått ta fram den stora maskinen, typ när jag kört med hålsåg i massiva träväggar.

Jag har kört mängder med 84mm hål i gips + OSB och det har aldrig varit något problem. Dock så varar inte batterierna så länge, men reservbatteriet laddar snabbt, så man står aldrig stilla.

Jag tycker absolut att du ska köpa en GSR (Eller motsvarande). Men behåll din andra skruvdragare också i nödfall.

Boschen har 13/30nm och CCD 12 har 18/30nm, så dom är ungefär lika starka.
Slagskruvdragaren (GDR) har 100nm så den borde orka dra i grövre skruv. Har använt en sådan på jobbet och den är ganska högljudd men fungerade bra annars.
 
Tack alla för svaren
Det får bli ett sådant kitt

Mvh Pär H
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.