H
Det är nu dax att byta ut min gröna Bosch skruvdragare mot något nytt och då även kliva upp en nivå.

Det är enklare sagt än gjort det här med att välja maskiner och med det även märke.

Jag har kollat runt för att först och främst hitta en vettig skruvdragare att börja med för att sedan fylla på med fler maskiner och då med samma märke för att kunna köra samma batterier.

Hornbach har blåa BOSCH GSR 18V-55 med två batterier för 1995 SEK. och Bauhaus kör nu kampanj på den här DEWALT:en DCD708P2T-QW 18V även den med två batterier för 2295 SEK.

Någon som har något att säga om ovanstående skruvdragare eller kanske har något annat förslag på maskin?
 
Åk till en välsorterad handlare och känn på grejerna, väldigt individuellt vad man gillar mtp grepp, kvalitetskänsla osv.
 
Jobbar som elektriker och kör uteslutande DeWalt på alla mina grejer och även hemma. Vanliga skruvdragaren har jag misshandlat i över 4 år och fungerar fortfarande klockrent.
Det mesta jag ser hos byggare är faktiskt Makita och DeWalt.
 
H Hobby Bob skrev:
Hornbach har blåa BOSCH GSR 18V-55 med två batterier för 1995 SEK
Jag tycker att den har lite konstig balans. Den blir rätt tung med metallchucken när man ska skruva. Tycker 18V 60FC är en mycket bättre, men dyrare, maskin. Där sätter man bara på chucken när man ska borra stora saker och då spelar inte balansen någon roll. På idealo.de hittar du maskiner till rätt pris.
 
Jag har själv gått på dewalt-spåret då dom har alla maskiner jag behöver inkl trädgårdsmaskiner. Men jag skulle säga att alla skruvdragare i 2000kr-klassen kommer vara en helt okej maskin. Så kolla på vilket märke som har dom maskinerna som du behöver helt enkelt. Sen skulle jag kolla på vilka batterier du får med. Dewaltkitet från Bauhaus har 2x5amp batterier, dom är tunga att hålla på med när man finlirar/vardagsskruvar. Men är helt nödvändiga när man kör trädgårdsmaskiner, lövblås, trimmer osv. Så fundera på vad du kommer använda mest, och hur.