Jag har ett problem med en diskmaskinsfront som jag skulle behöva råd kring. Det är en Ikea Vårsta-front till IKEA Skinande diskmaskin, där man skruvar fast två plastgrejer i fronten som man sedan hakar fast i diskmaskinen. Dessa har nu lossnat, troligtvis för att de satt något fel i sidled och därför har tryckts åt sidorna. När de lossnade rev de också upp spånskivan något vilket gjorde att de inte gick att skruva dit igen. Testade att borra något större hål, kapa två plastpluggar och satte in, för att sedan skruva i dessa, men tyvärr gick det upp igen.

Någon som har något annat förslag på hur jag kan lösa detta, utan att behöva köpa ny diskmaskinsfront? Se bilder på maskin och front samt skruvar.
 
  • Inbyggd diskmaskin delvis demonterad under köksbänk, synliga kablar och slangar, platsen behöver reparation eller installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stor, svart tavla eller skärm, aluminiumkant, omonterad, står på trägolv mot ljus vägg, inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svart yta med hål och repor, metallisk ramkant, smutsfläckar, skadat material, närbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Person håller en plastmöbelknopp med en skruv utstickande, med inomhusbakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Unikt namn
Har du provat att limma fast träplugg i hålet?
 
Hm, tänker du att man limmar fast en träplugg som man sen skruvar i? Det kanske vore nåt ja
 
A
luckan ser ju konstig ut annars kan man ju vända den upp och ned.
annars är det som det står ovan borra ur med ikeas borr för skåpsgånjärn och limma dit en plugg av trä
 
Hej @Intelligence2,
hur löste du det? Samma problem här, jäkla mdf-skivor
 
T Trollöra skrev:
Hej @Intelligence2,
hur löste du det? Samma problem här, jäkla mdf-skivor
Jag följde rådet i tråden! I med träplugg, snickerispackel runt om och sen sandpappra ner. Gav en bra yta för att borra nya hål och nu sitter den bra
 
  • Gilla
Trollöra och 1 till
  • Laddar…
A
visst är det bra med integrerade vitvaror....
 
I Intelligence2 skrev:
Jag följde rådet i tråden! I med träplugg, snickerispackel runt om och sen sandpappra ner. Gav en bra yta för att borra nya hål och nu sitter den bra
Ah, utmärkt! Tack för svar och info om hur det gick
Då kör jag på det
Tack igen och allt gott!
Bästa, Marthe
 
electroluxaren skrev:
visst är det bra med integrerade vitvaror....
Juvars!
luckor i mdf och delar i plast även bättre ;)
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.