Hej,

Av någon anledning som inte jag kan förstå har någon skruvat i duschen. Hur tätar jag detta på bästa sätt provisoriskt tills hela badrummet är renoverat?

Skruvarna sitter alltså mitt i duschen, vet inte hur länge de suttit men ser ut som dom suttit där ett bra tag. Vet inte hur det ser ut bakom kaklet men det ser vi när vi renoverar.

Tacksam för hjälp!
 
  • Kakelvägg i dusch med två synliga skruvar monterade i plattorna och märken av tätningsmedel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det beror kanske på vad som finns bakom.

https://www.sakervatten.se/bygga-ratt/byggforetag/vatrumsinnervagg

Här finns lite matnyttigt om badrumsväggar. Men i princip så är det väl omöjligt att få helt tätt, det är ju knappast kirurgiskt snitt genom tätskikt, fullt av smuts, tvålrester osv. Normala är väl att göra så rent som möjligt och trutta i silikon. Men är det bara tomrum på baksidan så det inte är något som "håller emot" silikonsträngen så kan det ju bli stora springor bredvid.

Sen å andra sidan, så länge det inte är fritt hål in i väggen så kanske det inte är hela världen. Värre om det är på golvet där det står vattenpölar.
 
Backa ut skriven och fyll med silikon i lämplig färg.
 
BirgitS
K Kantarellerna skrev:
Av någon anledning som inte jag kan förstå har någon skruvat i duschen.
Gissningsvis har det suttit en hörnhylla där.

Välkommen till forumet också!
 
EddieHansson
Ser ut som att det redan är tätat med silikon.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
EddieHansson EddieHansson skrev:
Ser ut som att det redan är tätat med silikon.
I så fall lär det ju vara bäst att låta skruvarna sitta kvar där och man behöver inte göra något.
 
  • Gilla
EddieHansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.