Hej, jag har tänkt måla om mina köksluckor - har ännu inte bestämt om jag skickar iväg eller gör det själv. Antagligen det senare. Men jag har hakat upp mig lite på gångjärnen...Det var inte jag som satte in köket, men jag misstänker att det är fabriksgjorda spån-skivedörrar - för de är tunga och slamrar. Det är nya modernare sorters gångjärn som sitter på insidan om skåpen. Det jag undrar över - hur håller egentligen "träet"/spånskivan i luckorna om jag skruvar upp gångjärnen? Finns det sätt att undvika att det trasas sönder om jag tar loss och skruvar i igen? Finns det sätt att kolla om hålen är preparerade? Jag har aldrig tidigare behövt hantera sådana här gångjärn så jag vet ingenting.
 
Bilder?

Det är lite olika, tex vissa sitter med skruv i dörren, vissa har en "plugg" som trycks i och en skruv som utvidgar "pluggen", där kan "pluggen" dra sönder lite av hålet om man inte är försiktig.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Bilder?

Det är lite olika, tex vissa sitter med skruv i dörren, vissa har en "plugg" som trycks i och en skruv som utvidgar "pluggen", där kan "pluggen" dra sönder lite av hålet om man inte är försiktig.
Hej, här kommer några bilder (ursäkta sent svar, har varit sjuk bla)
 
  • Metallskåpsgångjärn på vit dörr, nära förslutet glasburk med innehåll, vid en hylla.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Och här en till.
För den delen börjar jag tvivla om materialet i dörren. Det är kanske inte jättelångt ( själva gångjärnen gör dem lite osmidigt.
 
  • Ett öppet skåp med gångjärn, vit toalett delvis synlig, hemmiljö, trä och kakeldetaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag menar jättetunga....autokorr
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.