Ska bygga vägg till badrum, med liggande horisontella skenor i stål mot golv och tak samt stående vertikala reglar i trä. Vilken skruv har man till att fixera de stående träreglarna mot stålskenorna?
 
P ptk skrev:
Ska bygga vägg till badrum, med liggande horisontella skenor i stål mot golv och tak samt stående vertikala reglar i trä. Vilken skruv har man till att fixera de stående träreglarna mot stålskenorna?
Dessa tex. bör fungera fint.
Montageskruv, 4,2 mm diameter, vass spets, 194 kronor, webshop, 250-pack.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://www.proffsmagasinet.se/mask...m-o-fzb-ph2-vass-spets-38-mm-250-pack-3066885
 
K
Vanlig gipsskruv eller annan försänkt skruv funkar också. Gör att ingen skruv sticker ut ur syllen eller hammarbandet när du ska slå på osb/plyfa/gips…
 
Du kan fixera genom bara klappa till med nått vasst så plåten viker in sig i träet.
Jag använde en hammare som var spetsig i ena änden, omslipad till fyrkantig spets. Men det går med en skruvmejsel eller annat som gör hål i plåten och trycker in en i träet.
 
P ptk skrev:
Ska bygga vägg till badrum, med liggande horisontella skenor i stål mot golv och tak samt stående vertikala reglar i trä. Vilken skruv har man till att fixera de stående träreglarna mot stålskenorna?
Vanlig gipsskruv, eller inga skruv alls brukar funka det med.
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
tidigare när jag satt träreglar i plåtbottenskenor så fästa jag bara reglarna vid dörrhål resterande måttade man in innan man skruvade gipsen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.