Hej

Söker fönsterbleckskruv som har gummipackning med ljus och lykta. Det verkar bara finnas spik med gummipackning numer. Har monterat bort gamla fönsterbleck vilka satt med skruv som hade gummipackning - varför jag trodde det var standard och lätt att köpa nya.

Är det någon som vet var man kan köpa fönsterbleckskruv med gummipackning. Inte fasadskruven då som är större och klumpigare.

Hursomhelst - om ni vet var dessa går att köpa in så vore jag tacksam.
 
Plåtslagare har i olika färger. Har för mig att mina kräver en fyrkantig specialbits
 
Googlar man bleckskruv så hittar man, men jag ser att utbudet med packning verkar rätt snålt. Jag vill minnas att jag köpt skruv med packning där man sålt Lindabs plåt/takavvattning.
 
Bleck skruv har inte gummipackning idag där av att du inte hittar.
 
petrho skrev:
Plåtslagare har i olika färger. Har för mig att mina kräver en fyrkantig specialbits
Rättar mig själv. Mina bleckskruv saknar också gummipackning. Men behövs det egentligen då de sitter rätt skyddad?
 
Bleckskruv har ingen gummipackning,(har aldrig haft) det beror på att packningen går sönder när man drar skruven samt torkar och vittrar sönder och förorsakar därmed läckage som följd
 
Har surfat runt och sökt i 2 dagar nu. Det är nog kört.

Om gummipackning pajar varvid läckage uppstår - varför har plåtspiken, farmarskruven samt fasadskruven gummipackning? Det rimmar illa. Regn är regn och tar ingen hänsyn till om blecket sitter med skruv eller spik. Ändå har tillverkarna ansett att regn och spik kräver gummipackning. Suck. I mina ögon är tillverkarna idioter. Essve har tom grå gummipackning till svart spik, det liksom förtar hela vitsen med att köpa svart spik till svarta bleck om det blir en grå ring runt det hela, idioti.

Det blir till att köra svart tech-7.
 
larsigve skrev:
Har surfat runt och sökt i 2 dagar nu. Det är nog kört.

Om gummipackning pajar varvid läckage uppstår - varför har plåtspiken, farmarskruven samt fasadskruven gummipackning? Det rimmar illa. Regn är regn och tar ingen hänsyn till om blecket sitter med skruv eller spik. Ändå har tillverkarna ansett att regn och spik kräver gummipackning. Suck. I mina ögon är tillverkarna idioter. Essve har tom grå gummipackning till svart spik, det liksom förtar hela vitsen med att köpa svart spik till svarta bleck om det blir en grå ring runt det hela, idioti.

Det blir till att köra svart tech-7.
Om du måste ha packning kanske små oringar kunde fungera?
 
Kollade lite i skruvhyllan.

Mina bleckspik har packning men bleckskruven verkar sakna det....
 
  • Gilla
Bebo
  • Laddar…
Jag beställde sådana här rostfria skruv med gummipackning märke Lindab av Bygghemma, dom var avsedda för vattbrädebeslag.
Dom hade inte dom på hemsidan men jag ringde och beställde, har för mig att dom hade lackade i olika kulörer.
ImageUploadedByByggahus.se1401798970.857795.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag brukar doppa varje skruvspets i byggfog, lägger sig fint runt hålet och formar en tunn packning när man drar åt.
 
Sådana här va det som jag köpte
ImageUploadedByByggahus.se1401807065.904768.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det behövs ingen gummipackning till bleck skruv för skruven drar åt så tätt så vattnet kommer inte in spiken slår man aldrig åt lika hårt där av gummipackning på dom. Det finns även massa fasadskruv utan gummipackning då det inte heller behövs då.
Dom som Peter2400 visar är för stora för att användas till bleck.
 
Tack alla ni som svarat :)

Jag ska prova göra som Dsl skrev. Det löser sig nog.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.