Var tar man vägen med en "bil" utan identitet när den är redo för kyrkogården?
Det är egentlige en riktig EPA-traktor byggd på en gamal Volvo från den tiden folk inte hade råd att köpa riktiga traktorer.

Kör man den till bilskroten eller kan man lämna nåt sånt på tippen?
 
Staffans2000
Sälj den istället.
Eller ge bort den.

I värsta fall kan du sälja den som metallskrot.
 
Redigerat:
kapskiva och närmsta återvinningscentral är ett annat alternativ
 
Mellanbarn skrev:
Vad är det för konstig traktor som inte har någon identitet? Finns det ingen registreringsskylt?

[länk]

En bilskrot vet säkert vad som behövs vad gäller pappersexercis.
Den är byggd för många år sedan av vad som fanns på den aktuella gårde för att skotta snö m.m. med.
Så någon identitet finns inte vad jag vet och ägaren har avlidit.
Jag har fått frågan om jag kan hjälpa till att få bort den då den ses som skrot.
 
Är den inte inreggad så kostar det pengar att lämna den till bilskroten.

För att de ska ta emot den på en metallskrot måste du ta bort ganska mycket icke-metall från bilen inklusive alla vätskor.
 
P-plats skrev:
Kör man den till bilskroten eller kan man lämna nåt sånt på tippen?
Varken det ena eller det andra.

Man säljer eller ger bort den till någon entusiast som håller på med gamla fordon. Är den byggd på en 30-40-talsbil eller äldre så finns det garanterat åtminståne någon liten detalj som blir användbar vid någon renovering eller annat bygge. Se efter i uthusen om det inte ligger fler bitar kvar från bilen.
Även som EPA kan den vara historiskt intressant, den speglar en tid när det inte bara var att handla handla nytt utan man fick klara sig med det som fanns eller kunde kommas över.

Köp ett exemplar av Classic Motor nästa gång du är och handlar, där kan man sätta ut annonser också. Gör även ett försök på Blocket. Ränkna inte med att få så många kronor då den är bökig att frakta.

Har den stått inne eller ute? En bild skulle även vara intressant.
 
Är den byggd av något "bulligt" så är det intressant. Bild?

Protte
 
En släkting köpte ett hus med en stor tomt,där det fanns en massa bråte.
Detta skulle säljaren städa undan men han försvann samma dag som huset blev sålt.
Förutom en massa järnskrot stod det också en gammal lastbil utan chassinr.
Denna tog skrotaren med sig då han hämtade allt övrigt.
Kostnaden för detta var 1000kr eftersom att det behövdes en kranbil och det tog lång tid,..
Säkert finns det idag många som vill ha bilen enbart för skrotets skull med ett så högt skrotpris som råder nu!
 
Har idag fått löst problemet och en bilskrot tar hand om den förutsatt att jag tar bort hytten som är byggd av trä.

Jag tror den är för ny flr att det ska finnas intresse för den, egen ram med motor och hjulupphängning från en gamal PV.
Byggd på 60-talet och har bakaxel med fjädring...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.