Hej

Jag har tänkt att sätta upp en bänkskiva kloss mot väggen!
Jag funderar lite på vilken höjd jag ska sätta skivan på?
Det finns ett fönster i väggen som skivan kommer att passera, ska jag montera min skiva kloss an fönstret? Kanske blir för högt till skrivbord då?
Höjd till fönstret är 82cm. Höjd på mitt nuvarande skrivbord är 72cm!

Förslag??

Mvh//Johan
 
Ska du använda den som skrivbord, dvs att du ska sitta vid den och jobba, så bör du nog hålla dig till ungefär den höjd du har idag dvs runt c:a 72-75 cm. Det är normalhöjd för bord som man sitter vid.
 
Det beror lite på vad du har för stol också. Vi satte precis upp en bänkskiva som skrivbord hemma och den satte vi på 70 cm. Jag tycker iofs att den är för låg men fick böja mig efter att jag såg hur sambon sitter vid ett skrivbord. Jag hade egentligen velat ha den 2-3 cm högre. Hemma har vi en vanlig köksstol så då är det ganska lagom med den höjden.

På jobbet har jag däremot en rejäl skrivbordsstol och eftersom jag har ganska långa ben så är den ganska hög. Så där brukar skrvibordet hamna mellan 78 och 80 cm högt (jag ahr ett höj-sänkbart bord). När vi skulle sätta upp vår skiva så testade jag att sätta en vanlig köksstol vid mitt skrivbord och då kände jag mig som en pygmé när jag satte mig vid skrivbordet för den stolen var så mycket lägre. Så jag rekommenderar i varje fall 72 cm höjd på bordet om du precis som jag har en normalhög stol hemma.
 
Tack för svaren!

Jag har en kontorsstol som är höj och sänkbar! Tror att jag kör med samma mått som standardbord dvs 72cm! Tack för beslutet!!

Mvh//Johan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.