Ska fräscha upp en duschhörna genom att byta fog i kaklet och har börjat skrapa med en fogskrapa. Det är slitsamt, så frågan är hur djupt man behöver gå för att det ska funka bra att foga om?
 
Kan inte svara på djupet men jag använde en sån här till multimaskinen när jag rensade bort gammal fog, sparar på kraferna.

Stjärnformad karbid-skärblad för multimaskin, märkt med "Starlock", använd för att ta bort gammal fog.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
helst bör ju gamla fogen bort helt men ju mindre man krafsar ur ju större blir ju risken att det nya inte sitter kvar. En del skaver ju bara på ytan lite grann och det blir sårbart.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Man måste gå ganska djupt utan att riskera skada tätskiktet så det är ganska vanskligt men i annat fall kommer bara den nya fogen att släppa och flagna av. Tro mig, jag vet. ;)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Kan inte svara på djupet men jag använde en sån här till multimaskinen när jag rensade bort gammal fog, sparar på kraferna.

[bild]
Just det, en sån tänkte jag ju på tidigare 👍.

Får testa det och försöka ha något mellan maskinen och väggen som djupstopp.

Hur är hållbarheten på de bladen?
 
Håller bra. Har du en Fein finns det djupstopp som tillbehör, finns förmodligen till andra med.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Finns visst till Bosch GOP som jag har också 👍.


Bosch-tillbehör för GOP-verktyg, i plast med svart kropp och röda detaljer, inklusive en cirkulär del och en förlängningsstav.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.