Hej alla kunniga. Vi skall skrapa bort gammal/lös färg från hussockel för att rusta och måla den.

Vad använder vi bäst för att få bort den gamla flagnande färgen, har någon erfarenhet av detta jobb vad som är enklast att använda för bra resultat?

Mvh
Per
 
B
Stålborste. Antingen en manuell eller nån form av variant man sätter på vinkelslipen, typ denna:
Stålborste för vinkelslip med tätt sammansatta metallborst och centrerat hål för fäste.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vid vinkelslip med denna borste rekommenderar jag starkt skyddsglasögon handskar och täckta armar. Det släpper en del borst som far iväg med en väldig fart.
 
B BSOD skrev:
Stålborste. Antingen en manuell eller nån form av variant man sätter på vinkelslipen, typ denna:
[bild]

Vid vinkelslip med denna borste rekommenderar jag starkt skyddsglasögon handskar och täckta armar. Det släpper en del borst som far iväg med en väldig fart.
Är sambon som får äran, så inte tänker jag sätta en vinkelslip i händerna på henne dock Då lär jag skapa ännu fler frågor efter törs jag säga
 
N
Finns ingen anledning att ta bort all färg på sockeln, ta bara bort det som är dåligt.
 
  • Gilla
gaia
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.