Hej! Har nyligen installerat en braskamin med separat skorsten jag tycker min skorstensphuv ser ”konstig” ut jämfört med andras men jag kan ha helt fel också. Installatören har lagt en åldersbeständig gummiduk ovan plåten , sen har han lagt skumgummitätning på sidorna av underbeslaget .. ska det se ut så här? Bifogar lite bilder på arbetet han gjort på skorstenshuven

Mvh :Hasse
 
  • Blått takfönster installerat på svart tak med vågiga takpannor mot en klarblå himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skorstenshuven monterad på ett svart taktegel mot en himmel med fluffiga moln.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kamin på ett tak med svarta takpannor mot en klarblå himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E
H Hasse__89 skrev:
Hej! Har nyligen installerat en braskamin med separat skorsten jag tycker min skorstensphuv ser ”konstig” ut jämfört med andras men jag kan ha helt fel också. Installatören har lagt en åldersbeständig gummiduk ovan plåten , sen har han lagt skumgummitätning på sidorna av underbeslaget .. ska det se ut så här? Bifogar lite bilder på arbetet han gjort på skorstenshuven

Mvh :Hasse
Det ser ut som en färdig modul för typ premodul eller liknande fabrikat.

Gällande underbeslaget skulle man behöva komma närmare för att bedömma.
 
E epw skrev:
Det ser ut som en färdig modul för typ premodul eller liknande fabrikat.

Gällande underbeslaget skulle man behöva komma närmare för att bedömma.
ja det stämmer det är en färdig modul! Tyvärr har jag inga bättre bilder men på sidorna av underbeslaget är det skumgummilist som ska förhindra snö och regn att tränga in ,, det jag reagerar mest på hur nederkant ser upphöjd ut .
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.