Funderar på en lösning i groventrén för att slippa skor som står i vägen på golvet. Har tre garderober som står direkt innanför dörren och skorna hamnar alltid på golvet framför garderoberna istället för i skohyllan längre in i groventrén. Har också provat skohylla inuti garderoberna, men det är tydligen för jobbigt att öppna garderobsdörren...

Eftersom garderoberna inte går ända upp till tak tänkte jag bygga en förhöjningssockel med infälld förvaring, så att skorna smidigt kan skjutas in under garderoberna som är vanliga standardgarderober Nobia 60x60x206 från K-Rauta.

Planen är ungefär enl. följande:
3D-modell av tre garderober med planerad förhöjningssockel för skoförvaring under.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vad tror ni, fungerar det? Finns det några färdiga lösningar att få inspiration från? Tips och idéer på konstruktion och material? Någon som gjort nåt liknande?
 
Hallonbåten
Knopparna ställer till det, men du skulle kunna kapa dörr 20-30cm i överkant och flytta upp gångjärnen, och i med nytt hyllplan.
 
  • Gilla
gullegrizen
  • Laddar…
P
Det blir lite bökigt att städa under garderoberna om man förvarar skor där, och om man förvarar skor under garderoberna så behöver man städa under dem ganska ofta.

Hallonbåtens förslag låter bra, tycker jag, men istället för hyllplan tror jag på nåt slags galler så att skräp från skorna hamnar under garderoberna där det är lätt att dammsuga om man inte har skor där. :)
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
Hallonbåten Hallonbåten skrev:
Knopparna ställer till det, men du skulle kunna kapa dörr 20-30cm i överkant och flytta upp gångjärnen, och i med nytt hyllplan.
Förstår hur du tänker, men det känns lite drastiskt att såga sönder en fullt fungerande garderob. Men som reservplan är den inte så dum.
 
Karlia
Galler även för någon slags luftcirkulation. Har du tonåringar märker du att deras skor luktar en aning.. Tror det är tillräckligt för att skorna intill ska börja lukta också.

Men det är en intressant idé, just skodrivor i hallen är en av de saker jag fått utbrott över.
 
  • Gilla
gullegrizen
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det blir lite bökigt att städa under garderoberna om man förvarar skor där, och om man förvarar skor under garderoberna så behöver man städa under dem ganska ofta.

Hallonbåtens förslag låter bra, tycker jag, men istället för hyllplan tror jag på nåt slags galler så att skräp från skorna hamnar under garderoberna där det är lätt att dammsuga om man inte har skor där. :)
Nu står skorna mitt på golvet och det är bökigt att städa hela tiden, under garderoberna gör det inget om städningen blir mer sällan och då något bökigare. Det är ett klinkergolv så det tar ingen större skada. Men idén med ett galler i botten på garderoben är inte så dum.
 
P
Det svåra problemet tror jag inte är att bygga en bra skoförvaring. Det svåra problemet bilr att få alla berörda att använda den. :worried:
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.