Jag duschade en gång i en dusch som hade en jättestor tjock rund platta till duschmunstycke, en klassisk gammaldags modell som man kan se i handeln, men oftast ser man den av mindre modell typ 15cm i diameter eller kan också vara en kvadratisk modell. Den dusch jag provade var grymt skön. Jag köpte efter detta själv ett duschset med lite större munstycke, typ 15cm i diameter, den var skön men inte som den andra.

Det som upplevs som skönt måste ju vara när strålarna är så tjocka som möjligt, och då behöver ju munstycket kunna leverera mycket vatten och från stora hål- och då är ju förutsättningen också tjockt munstycke och bra tryck i ledningarna. På mitt munstycke är hålen hyfsat små, men jag har sett betydligt mindre hål o det då det "sticks" på huden.

"Kakel-bilden" nedan visar ungefär en sådan som jag har. Den andra bilden visar typ den dusch jag provade, men tallriken var mkt bredare.

Någon på rak arm som kan tips om en grym duschlösning? :) Min teori kanske inte stämmer, det kanske finns sköna duschar som är mindre också. Alla vet väl känslan av när man duschar sig med en trädgårdsslang utan munstycke, det är som balsam mot huden :)

PICT6782.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
8180899_Mora_Cera_3613.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.