Hej

Har skaffat en Oral-B Smartseries eltandborste. Brukar ni skölja hela enheten under rinnande vatten eller sköljer ni bara av borsten?
 
MultiMan
Givetvis hela alltet, annars blir det snabbt ohygieniskt. Kört elektriska Oral-B i minst 20 år, ingen har börjat läcka.
 
  • Gilla
FRS05 och 2 till
  • Laddar…
Den är helisolerad.
 
  • Gilla
FRS05
  • Laddar…
Ja, då är det bara att skölja på:). Varit försiktig nu i början och bara torkat av kroppen, sedan sköljt borsten. Men nu ska jag börja skölja allt istället.
 
A
Jag kör borsten i diskmaskinen. Fungerar bra även på 70c programmet.
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Borstar tänderna i duschen jag! :)

Samt tar bort borsthuvudet och rengör hela "Kroppen" på tandborsten ordentligt under rinnande varmt vatten. .
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Och när man byter borsthuvud så använder man det som skurborste.

Protte
 
Jag brukar föredra en betydligt större borste när jag skurar. Det tar sån tid att skura golvet annars...
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Maken sköljer hela eftersom han saglar så när han borstar (han håller den neråt?), jag sköljer bara själva borsten eftersom resten är torrt och rent.

De gamla uttjänta borstarna är som sagt jättebra till lite pilligare rengöring, tex kanterna runt kranarna, ner i tvättställets skrymslen och vrår, cyklar där diskborsten är för stor, vattenlås mm.
 
useless useless skrev:
Jag brukar föredra en betydligt större borste när jag skurar. Det tar sån tid att skura golvet annars...
Perfekt i dockskåpet! :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.