Har tagit över ett fritidshus där badrumsskåpet saknar dörr. Det finns en skena i plast nedtill och upptill och även en spegel som är snäppet lägre än höjden på skåpet. Spegeln är även snäppet för tjock för att gå ned i skenan. Spegeln står nu löst, lutad i skåpet. Det är som att det saknas något litet beslag dom löper i skenan och håller spegeln. Någon som har någon aning om det går att få tag på? Eller har annat tips om vad jag kan göra, förutom att riva ut skåpet och köpa ett nytt? Min gissning är att badrummet och antagligen skåpet är 20-25 år gammalt.
 
Åsa Lund
Foto hade ju underlättat betydligt...
 
Så klart... Kommer här.
 
  • Flaska med myggmedel står på vit hylla invid skåpsvägg med synligt gångjärn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
I mitt skåp står spegelglaset direkt i plastskenan, inga beslag.

Protte
 
BirgitS
Har haft ett liknande badrumsskåp i ett hus från slutet av 80-talet och spegelglasen stod direkt i skenorna. Glasen behöver vara någon eller ett par mm lägre än höjdavståndet för att inte fastna när man drar i det. Är du säker på att spegelglaset inte går ner om du rengör skenorna ordentligt?

Men det kan ju vara så att tidigare ägare hade sönder spegeln som satt där från början och gjorde en provisorisk lösning med en annan spegel i väntan på att skåpet skulle bytas ut.
 
Åsa Lund
Leta efter en tunnare spegel så är kanske problemet löst?
 
Tack för svar. Då är det nog så att originalspegeln gått i kras och det är en annan spegel som står där nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.