Vill gärna ha både gästrum och litet allrum med datorplats och TV-soffa. Men om man nu har begränsad plats så tänkte jag att man kanske kunde ha en bäddsoffa i allrummet och på så sätt kombinera dessa två rum.

MEN jag vill samtidigt ha allrummet så öppet som möjligt, dvs vanlig dörr tycker jag känns lite instängt. Hur är det med skjutdörrar. Jag har aldrig riktigt fattat hur avancerade de är att montera. Vad kostar de jämfört med vanliga dörrar och framför allt, hur stora kan de vara och vad ställer det för krav på omgivande väggar?

Andra förslag för att få ett öppet allrum som samtidigt ska gå att skärma av när man så önskar?!
 
Jag bygger med enbart skjutdörrar - bortsett från toadörrarna & bastudörren ;). Sparar mycket plats. Dörrarna står ändå mestadels öppna!
 
hej hå....

Har ett rum som är drygt tre meter brett som jag vill dela av med tre skjutdörrar (cirka en meter breda/st). Någon med tips om hur jag bygger dessa? Var kan jag köpa skenor till bygget? Kostnad för dessa? Gärna länkar till bilder om ni har!!

Tackar

Anders
 
Har letat lite skjutdörrar till några större garderober på vårt bygge o blev smått chockad av hur dyra dom är!
Det mest prisvärda alternativet vi hittade var på Bauhaus, deras eget märke (inbau tror jag det hette)...
Mvh Agne
 
agneo skrev:
Har letat lite skjutdörrar till några större garderober på vårt bygge o blev smått chockad av hur dyra dom är!
Det mest prisvärda alternativet vi hittade var på Bauhaus, deras eget märke (inbau tror jag det hette)...
Mvh Agne
Jepp, och 4000-serien kan mycket väl jämföras med Elfa eller Lumis dörrar, men priset är ett helt annat (skillnaden verkar vara mindre för små dörrar, större för bredare partier).

Vi ska just köpa två dörrar (105cm styck), Lumi kostar 12500, Inbau 4000 kostar 6600SEK. Elfa kostar som lumi ungefär.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.