Nu är det snart dags för att beställa skjutdörrsgarderober till vårt nya hus och nu gäller det att få mesta möjliga för pengarna! Mina frågor gäller både själva dörrarna och inredningen.

Är det någon som kan dela med sig av sina erfarenheter av detta? Är det tex värt att satsa de extra pengar som tex Elfa kostar? Har någon gjort några jämförelser på vad det kostar hos olika tillverkare (märker att jag tar för givet att Elfa är dyrt, har dock inte kollat :-?)?

Laja

 
Hej! Min erfarenhet av skjutdörrsgarderober är.. Har elfa på jobbet. I huset, Pax stordal Ikea i kontor/gästrum, Mirro i klädvård/tvätt.

Jag tycker det viktigaste är att man väljer den som passar rummet bäst. Det ser oftast snyggast ut när en garderob med skjutdörrar går från vägg till vägg och helt från golv till tak, Ikea har inte alla mått t ex. och kan se lite klumpiga ut, men jag är nöjd med den annars. Mirro är kanon, skön och snygg :-?..kan man säga så om en skjutdörr? ;)
Elfa, överdrivet dyrt  tror en skjutdörrsdel kostar mer än hela kombinationen från Mirro samt Ikea. De är bra, de har också alla varianter som man kan tänka sig, men jag har svårt att se att det är prisvärt.

Inredning...tänk efter vad du vill ha. Ändra Dig inte! Har inte Ikea det skippa dem då, leta vidare, se till att bli nöjd!

Godkväll laja!
 
Tack för tipset, jag ska verkligen kolla upp Mirro!

Laja
 
KVIK- 25% rabatt på garderober t.o.m. denna vecka
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.