Vi ska bygga två stora glaspartier på vårat hus och vill ha skjutdörrar på totalt 2,60 m samt 2,30 m (inklusive fasta partiet). Jag har tittat på olika märken och tycker att Schuco och Hajom verkar ha bäst kvalitet. Är det någon som köpt dessa och som har erfarenhet av dem?
 
Hej!
Vi bygger ett nyfunkishus och har för en tid sedan fått hem och monterat vårt skjutparti från Hajom. Vårt parti är tvådelat (med ena halvan öppningsbar) och har en totalbredd på ca 3,80. Vi är mycket nöjda med kvaliteten!! Det går otroligt lätt att öppna och stänga, det känns väldigt stabilt och är precis vad vi förväntade oss, nämligen perfekt!

Vi blev rekommenderade av en kontakt att köpa skjutparti från Hajom.

Ha det gott!
/Hanna
 
Tack för svaret! Har varit och tittat på båda modellerna och tycker att det verkar löpa lätt båda två, men det är alltid bra att få en kommentar från någon som använder dem dagligen!
 
Vi köpte Schuco fönster från Profiline och fönstren är väl OK, men installationen har pågått i snart 4 månader och ännu saknas delar.

Hur svårt kan det vara egentligen. Det har nu gått så långt så att jag har tagit kontakt med Schuco direkt för att se om jag kan få låss det som saknas så jag kan slutföra själv eller anlita någon annan som kan slutföra.

Två fönsterpartier kan t.e x. inte låsas ihop (surrade från insidan med spännband) - tur man har larm.

Om jag visste då vad jag vet nu så hade jag valt Velfac eller Hajom som jag tror har ett bättre nät av install/mont.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.