Formplyfa el. konstruktionsplyfa används ju normalt men då jag behöver strax över 20 skivor så lockar det ju inte när det kostar runt 450 kronor skivan. Jag ska gjuta ungefär 30 meter meterhög mur och närmare 10000 för formen lockar inte precis..
Tips emottages eller formplyfa billigt eller omålat ohyvlat virke gratis i norra stockholm.
Har fundering på knäckstensmur (10-15 pallar!)men är lite osäker på höjden. Blir dock hyfsat billigt men jag vill inte knäcka ryggen då jag måste gå 20-30 meter med varje sten.. ???
 
Formplyfa ger en tråkig yta. Det blir mycket snyggare med ohyvlat virke. Att gjuta kommer förresten att kosta mycket mer än formen. Jag antar att du måste ha pumpbil för att få dit betongen. 4000kr/kubik kan det kosta. Ska du blanda själv så går antagligen hela sommaren åt, för att inte tala om ryggen... Har du kollat vad färdiggjutna L-element kostar? En leverans och lyft på plats med kran?
 
Utseendet på muren spelar mindre roll då den vetter mot granne... Betongbilen kostar cirka 15000 och L-element blir absolut dyrast, de kostar runt 30000 utan kranen medräknad då de tyvärr måste lyftas över huset, så det är inget alternativ. Som det är nu så lutar det åt en mur av sten av ngt slag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.