Undrar om det är någon som vet vad det skulle vara för skillnad på kyl o frys från Husqvarna. Modellbeteckningarna är för kyl: QR2345FX jämf mot QR2349FX. Kan inte hitta den förstnämnda på hemsidan.... e det någon som har denna? Frys: QT3155FX jämf mot QT3249FX. Samma här, den förstämnda finns inte med på Husqvarnas hemsida. Butiken har gett mig modellbeteckningarna som inte verkar finnas och det e inte Elgiganten utan en "mer pålitlig" butik så jag tycker det är konstigt. Tacksam för hjälp om någon vet.
 
Det roliga är att det faktiskt är de "pålitliga butikernas" egna konkurrensfria modell, inte den öppna modellen som finns på marknaden och Husqvarnas hemsida :)

Det är samma skåp, skiljer pyttelite i inredning, men inget du skulle märka om du inte visste om det...
 
De vitvaror jag köpte (Electrolux) bytte också sifferbeteckning, den ena modellen var då utan antifingerprint-behandling, och den andra med. Produktförbättring alltså i mitt fall.
 
Värt att notera att vissa återförsäljare - i alla fall av hemelektronik - ibland har egna modellbeteckningar för att kringgå prisgarantin. Den där exakt likadana TV:n du hittade billligare på SIBA hette faktiskt TX123GHE istället för TX123GHD, så El-Giganten tänker minsann inte betala ut någon prisskillnad...
 
mattiasj78: Tror de flesta seriösa handlare har vett nog att matcha ändå, i alla fall där jag bor...

Saxat från El-Giganten: "Elgiganten lämnar 30 dagar prisgaranti från köpdatumet. Skulle du mot förmodan hitta en produkt billigare, betalar vi tillbaka mellanskillnaden. Förutsättningen är att produkten är av samma märke och har motsvarande specifikationer och kan köpas på lika villkor. Prisgarantin gäller mot lokala butikskonkurrenter och ej mot Internet."

Från Siba: "Har SIBA lägsta prisgaranti? Nej."

MediaMarkt: "Har ni prisgaranti? Ja, men endast mot fysiska butiker i närområdet (ej näthandel)."

OnOff: "Vår prisgaranti gäller i 30 dagar om du tar med dig kvitto och kan visa på att varan kan köpas billigare någon annanstans. Prisgarantin gäller för vårt befintliga butikssortiment mot lokala fysiska butiker och deras lagerförda sortiment."
 
bennybanjo skrev:
mattiasj78: Tror de flesta seriösa handlare har vett nog att matcha ändå, i alla fall där jag bor...
Man kan ju alltid hoppas att det skett en förändring.
 
Det är inte den kylen med den nya grönsakslådan på hjul i mitten utav skåpet eller? Flexible Pull out
 
Tina74 skrev:
Undrar om det är någon som vet vad det skulle vara för skillnad på kyl o frys från Husqvarna. Modellbeteckningarna är för kyl: QR2345FX jämf mot QR2349FX. Kan inte hitta den förstnämnda på hemsidan.... e det någon som har denna? Frys: QT3155FX jämf mot QT3249FX. Samma här, den förstämnda finns inte med på Husqvarnas hemsida. Butiken har gett mig modellbeteckningarna som inte verkar finnas och det e inte Elgiganten utan en "mer pålitlig" butik så jag tycker det är konstigt. Tacksam för hjälp om någon vet.
Ha,ha försökte registrera mina vitvaror på Husqvarnas hemsida igår. Anledning: deras "Superfrys" börjar krångla alltmer.
Döm om min förvåning när vissa (tysktillverkade) produkter inte finns enligt Husqvarna. Tjosan! Det gör de visst, och är dessutom de som INTE krånglat (hitttills).
Ex.: QCE 731-1-X.
Kvaliteten har absolut blivit sämre eller så är AEG deras enda premium då de funkade perfekt i 25år!
Nu börjar deras produkter krångla så snart garantin gått ut.:(
 
A
AEG finns bara kvar som varumärke
Nunburg och rotenburg är nedstängda
antingen görs dagens AEG i Polen efter vodkapausen eller i zanussi fabriken efter vin & baugete rasten
 
Electrolux, Husqvarna och AEG borde rimligtvis tillverkas i samma fabrik. Kan tänka mig att det skiljer lite på kvalitén hos några ingående komponenter
 
BirgitS
För oss som är på gång att köpa en induktionsspis vore det ju väldigt bra att veta vilka man ska undvika för att de är tillverkade efter "vodkapausen" och vilka man ska välja bland i stället för att få bra hållbarhet.
 
Johannes Carlsson skrev:
Electrolux, Husqvarna och AEG borde rimligtvis tillverkas i samma fabrik. Kan tänka mig att det skiljer lite på kvalitén hos några ingående komponenter
Icke sa Nicke. Hq spishällar är oftast från Tyskland, så ock ugnarna. Kyl/Frys tillverkades oftast i Mariestad (sk. Superskåp).Svensk toppkvalitet, ha,ha.
Vet inte om det är så stor skillnad på "vodka-, öl-, kaffe-, koka-, bönepaus" egentligen. Kvalitetsstyrning!
Ingående komponenter torde vara avgörande, och deras kvalitet kan variera från line till line, månad till månad.
 
electroluxaren skrev:
AEG finns bara kvar som varumärke
Nunburg och rotenburg är nedstängda
antingen görs dagens AEG i Polen efter vodkapausen eller i zanussi fabriken efter vin & baugete rasten
Inga fördomar hos den annars så kunnige forumguden Electroluxaren!
 
A
Endast förvärvad erfarenhet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.