Känns som att det inte borde vara någon större skillnad på olika sorter men bättre safe än sorry så frågar.

Skall lägga ett klickgolv (Bjelins kompositplattor) och de rekommenderar en foam om 2mm.

Underlaget är spånskivor på träbjälklag så behöver ingen fuktspärr.

Spelar det någon roll vad man väljer? Billigaste rullen? "Plattor" som hakar i varandra? Är tjockare ok (bättre?) eller skall man hålla sig till 2mm? Var lite begränsat utbud i mina byggvaruhus kände jag så därav frågan.
 
BirgitS
Det har varit åtminstone två personer som har klagat på att foamen har smulat sig och kommit upp längs golvsocklar där man gått mycket och det redan efter några få år när de har använt en foam från Ikea.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det har varit åtminstone två personer som har klagat på att foamen har smulat sig och kommit upp längs golvsocklar där man gått mycket och det redan efter några få år när de har använt en foam från Ikea.
Tack för det!
Då vet jag att jag i alla fall skall undvika den.

Jag lutar just nu åt den lite styvare varianten som man vecklar upp och som har uttag för att fästa raderna av foam i varandra. Helt enkelt för att det är den enda som Hornbach (enklaste för mig att komma till) har som är 2mm vad jag sett.
 
Finns ju kork med , borde vara stabilt och bra

/A
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.