Hej

Vad är det för skillnad på blå och grå klämring? När man köper en Purus brunn får man med en grå, men när man läser på tex Kiilto monteringsanvisning för foliesystem när man har Purus att man skall sätta dit den blå klämningen.

Läser man Kakel Plattans monteringsanvisning av Kiilto står det "Sätt dit den blå klämringen (gammal
Modell) eller grå klämring".

Såg även någonstans att Purus bytt från blå till grå.

Min fråga, är blå och grå klämring samma sak?
 
Kendal skrev:
Hej

Vad är det för skillnad på blå och grå klämring? När man köper en Purus brunn får man med en grå, men när man läser på tex Kiilto monteringsanvisning för foliesystem när man har Purus att man skall sätta dit den blå klämningen.

Läser man Kakel Plattans monteringsanvisning av Kiilto står det "Sätt dit den blå klämringen (gammal
Modell) eller grå klämring".

Såg även någonstans att Purus bytt från blå till grå.

Min fråga, är blå och grå klämring samma sak?
Det är likadan ring och samma rsk nummer
7141315. Tittade på de båda idag, såg ingen som helst skillnad men satte dit den gråa.
 
T
Ja, det är samma, bara det att dom har bytt kulör på den dom senaste åren.
 
Så är det Kiilto som tex inte uppdaterat sina anvisningar?
 
Kendal skrev:
Så är det Kiilto som tex inte uppdaterat sina anvisningar?
ja

Fanns även en gul klämring som man skulle ha till tätskikt och den blå till matta, nu är det grå till allt (har för mig att det var så med den gula och blå ringen men är inte helt säker)
 
Krilleman
nino skrev:
ja

Fanns även en gul klämring som man skulle ha till tätskikt och den blå till matta, nu är det grå till allt (har för mig att det var så med den gula och blå ringen men är inte helt säker)
Precis.

Gul till tätskikt och blå till plastmatta. Men det ville inte alla förstå så Purus utvecklade en grå variant för allt.
 
  • Gilla
Hanohon
  • Laddar…
Då är det OK att använda den grå man fick till Purus brunnen vid användning av Kiilto Folie och brunnsmanchett? Om jag fattat rätt :)
 
japp
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.