Hej!

Ska sätta glasfiberväv i ett garage. Konstaterar att det är stooor skillnad i pris på vilken väv man köper. På Colorama vill dom ha drygt 1600kr för 50m, på Biltema kostar två 25m rullar 698kr och 2:a sortering på Byggmax kostar ca 400kr för 50m. Kommer jag att se nån skillnad på färdigt resultat och/eller är den ena eller andra väven lättare att sätta upp? Självklart kanske nån tråd ligger fel på väv av 2:a sortering, men utöver detta? Nån som har erfarenhet?

mvh/ Moribusken
 
Det är med glasfiberväv som med vävar av andra material. Kvaliteten beror på flera faktorer, som fiberns grovlek, trådtäthet och bindningens art. Så visst kan du se skillnaden (om den finns) och visst är olika vävkvaliteter olika att arbeta med. Så börja med att titta på och mäta de skilda vävarna så att du ser om de håller samma eller olika kvalitet …
 
fahlis fahlis skrev:
......... Så börja med att titta på och mäta de skilda vävarna så att du ser om de håller samma eller olika kvalitet …
Det var lite det som jag hade hoppats på, att nån redan hade gjort :) Känns ju rimligt att en väv som är mer än dubbelt så dyr borde ha några egenskaper som den billiga saknar. Samtidigt kan man ju undra om det är så stor skillnad - hur många tillverkare av väv finns det? Det kanske är samma tillverkare som gör Colorama och Biltemas väv, vad vet jag?

mvh/ Moribusken
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.