hej

vilken skulle ni rekommendera? 1250 är dyrare - vad har den som 1245 saknar och är det värt det?

Läste att 1250 även kan ge kalluft i ett hus, klarar 1245 det också?

Jag är intresserad av att installera FTX tillsammans med dessa.

Tacksam för rekommendationer och info om egna erfarenheter.

/Robban
 
P
1245 funkar att köra frikyla med koppla in en fläktkonvektor eller dyligt på brine in före exp kärl och påfyllningssats.
 
1250 är en inverter som kan reglera effekten annars är det en äldre dyrare modell som jag inte skulle satsa på men kyla kan man köra på alla borrhåll oavsett vp.
 
Hej

Okej så 1245 är en nyare modell? Är det inte bra att den reglerar värmen så är den alltid effektiv vad gäller värme?
 
Den blir tyvärr inte effektivare bara för att den kan reglera ner effekten utan att egentligen veta gissar jag på att en 1245a har bättre cop. En vanlig on/off vp reglerar genom att starta och stoppa ca 20 gånger per dygn men det märks normalt inte att tempen på radiatorerna varierar. Tror att inverters kommer att bli standard framöver när dom blir mera beprövade och priset hamnar på en rimlig nivå som det är i dag tycker jag priset är för högt och man måste ofta komplettera med arbetstank även med inverter och då kan man lika gärna ha en on/off vp som får mindre drifttimmar per år.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.