Skiljer det något mellan R80Li och R100Li Sileno (bortsett från arean)?
 
Utseendet.
Hjulkonstruktionen.
R80 bygger på Husqvarna 105. R100Li tor jag bygger på Automower 300-serien.
I Silenoserien kan kunden själv hanterar prog.uppdateringar.

"Gardena Smart-system" kan användas i vissa Silenoklippare.
 
  • Gilla
golfgreen
  • Laddar…
Uppdatering själv vill jag absolut ha, så då blir det en R100Li Sileno (eller bara "Sileno" som den ibland kallas) som minst. Nästa modell är "smart Sileno" som verkar vara en R100Li fast med tillägget "smart". Det verkar som att det ingår nån sorts hubb som kan styra gräsklipparen och även wifi.
Exakt vad innebär det? Kan jag köpa till det till den vanliga "Sileno" om jag skulle vilja det senare?
 
Uppdateringen av mjukvaran kanske kommer en gång/år. Vi har gjort en uppdatering av Gardena R70 (hos ÅF) och kan inte direkt se något ändra beteende på klipparen efter uppdatering.

"Smart" är deras integration av bevattning, sensorer och klippare.
Finns mycket info om detta på deras hemsida.
Uppgradering av klipparen med en smart-modul ska vara möjligt. Tror dock inte 100li kan uppdateras, enbart 1000, 1300 och 1600.
 
Smart behöver jag nog inte, har inga planer på några bevattningssystem.

På min tidigare Stiga så har jag bara märkt av något av en uppdatering en gång och det var när den fick klippning av kanten när den följde kabeln. I övrigt har bara versionsnumret ökat, av det jag har märkt.
Men jag vill helst slippa lämna in den på service för att få den uppdaterad och jag kommer troligtvis köpa nästa klippare på nätet (speciellt om det blir en Gardena för min lokala ÅF säljer inte det märket) så det kommer inte ens att kunna vara ett alternativ.

Som det känns nu så får det bli en R100Li Sileno.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.